Logga ut från NoSiG när LAN planeras! :D

Started by ft, August 10, 2005, 15:56:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Magnus

Fantastiskt roligt men konspiratorikern i mig antar att det är fejk..

ft

Magnus,
du bara hoppas att det är fejk... jag läste att det planeras giftermål? ;)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Magnus

Det gör det faktiskt.. nästa sommar. Nu när jag tagit mitt PPL så gäller det att hitta ett nytt projekt att plöjja in alla pengar som är kvar i då hyran är betald varje månad.

ft

Helt fast. Nästa inlägg "från Magnus" blir något i stil med: "Jaha, så det är till flygcertet alla pengarna gått? Och så pratar du om bröllopsresa i flygplan i Australien? Nej, nu blir det en månad teater, opera och shopping i sydfrankrike! Du hade förresten glömt logga ut..." :p

Grattis! De är rätt härliga ändå, de där obegripliga varelserna... även om de har en tendens att inkräkta på både mängden leksaker och lektiden. :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Swebeast

Detta låter som på den gamla goda tiden i Försvarsmakten när frugan satt hemma och gubben var på kommendering.

När lönelappen kom stod det "Traktamente utgår"

Frun tolkade det som att traktamente inte utbetalades medan Försvarsmakten menade att Traktamente utgår...med 3500:- :p ....gubben stoppade pengarna i egen ficka och gick på krogen :D :D

/Swe

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Magnus

Hehe.. det lät inte så dumt med sydfrankrike där FT. Skämt åsido så det där med Australien känns mer som en dröm en realistisk resa. Det gäller ju att ha visioner. Sedan hur många utav dem som blir av det är en annan sak. Bättre att ha en dålig plan än ingen plan som nån vis gammal gumma sa nån gång.

Swebeast, känner flera jämngamla/unga med mig som mörkat traktamentet där hemma. Det var nog lättare förr dock då man hämtat ut allt i cash dock. Dessutom då allt traktamente var skattefritt. Har äldre kollegor som brukar skrocka om när de var kadetter och fick typ mer i traktamente än i lön och dessutom kom det mitt i månaden mellan lönerna.. historierna är många.