News:

No significant change

Main Menu

Lite sugen igen...

Started by Dubble0zero, July 28, 2005, 23:07:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Dubble0zero

Jaha, så jag bestämmde mig för att starta OFP igen efter en ganska lång frånvaro...
Jag började med klassikern "steal the car"... dog direkt... Började om och klarade uppdraget... Efter det så körde jag det igen bara för att klara det bättre.. :)
Sen körde jag lite andra SP klassiker, "Sniperteam", "bomberman" och "cleansweep"...
Det var i går, och jag kom på att det var riktigt trevligt, det känndes skönt att folk dör när man skjuter på de, och det känns sådär trevligt nervpirrande att ligga utanför ett ryskt läger och vänta på det rätta tillfället för ett sniperskott bara för att springa för livet när man har gjort sitt och tagit ut de tre officerarna det gällde, man hörde BMPn komma bakom skogen, och styrde kosan mot några träd för att ha lite skyl om den skulle hinna ifatt innan jag hann nå nästa skogsparti...

Det där var i går...
I dag värmde jag upp med "cleansweep 2", och fortsatte med "groundatack 2"...
Kort och gott så har jag återfunnit OFP, och är lite sugen på ett trevligt COOP...
Visst battelfield är bra, men det går inte upp emot en riktig COOP eller CTI i OFP... ;)
...000... =)

Jotte

Testa CSLA 2 Update 1 så får du lite roliga enheter att skjuta på plus att ryska och amerikanska soldaer har ersatts av snyggare diton.
HÄR

Dubble0zero

Hmm, jag har redan den där tror jag...
Fast nu körde jag med nån av de helkonverteringarna som finns, den heter typ Unitreplacement mod, flash FX eller nått...
Det är i alla fall helt utbytta enheter, ECP effekter, andra animationer, andra vapen, och andra fordon, och så är det bättre vegitation (Samma som på Nogova) på orginalöarna...
...000... =)

Jotte

Nix, CSLA 2 Update 1 är inte samma grejer som FlashFX replacmentmod även om den senare använt grejer från CSLA. FlashFx är i min smak allt för nerlusat med onödiga skrip på allt möjligt. (För att inte tala om C4 bomberna som piper .....Känns som en Rosa Pantern film) I CSLA tråden finns en alternativ config som tar bort de flesta av CSLA's onödiga lull-lull skripten också. Har filen på hårddisken ifall du skulle vilja testa.

Dubble0zero

Nene, jag menade inte att det var samma sak, men jag tror att jag har CSLA också...
Jag vet att jag har nån av de, men jag är inte säker på om det är den versionen...
Jo, de där bomberna blir man lite irriterad på efter ett tag (speciellt eftersom att de hörs så långt), men i övrigt så har i alla fall jag inte hittat nått dåligt med den modden...
...000... =)

Jotte

Har lite svårt för explosionerna i FlashFX, lite väl mycket Hollywood stuk för min smak. Tyvärr är inte CSLA 2 bättre i det avseendet, bara "annorlunda".

Dubble0zero

Sant iofs, dock inget som jag irriterar mig på...
...000... =)

solid1

mohaha
ännu är jag inte död!


passade på att kolla in här nu när man känner lite ofp nostalgi. när det någon som brukar spela, eller är det fortfarande det oändliga väntandet på OFP2 som fått allt att stanna upp?
\"joe labero? e inte de den där tysken me munspel?!\"