News:

No significant change

Main Menu

Ta fram saker man slängt?

Started by Horizon, July 07, 2005, 16:00:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Horizon

Finns det något bra program man kan använda för att ta fram saker (filer) på hårddisken som man tidigare raderat? Skickade av misstag hela min filmmapp åt skogen (har som vana att aldrig lägga saker i papperskorgen, utan raderar dem direkt med shift-del).

Har ni några tips som kan rädda min dag?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

Japp! Restoration skrivet av Japanen Brian Kato. Stöder FAT12/FAT16/FAT32/NTFS...

http://www.geocities.jp/br_kato/

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Mupp

Om det inte hjälper så får du helt enkelt bara återställa från backupen.


...

...


Förlåt! Jag kände mig bara lite tvungen, jag har gjort samma sak själv några gånger, sist var det hela MacGyver som försvann i cyberrymden.

MacLeod

Det förstår ni väl att man inte har backuper på sina filer...
Men eftersom det var filmerna som försvann så är det ju bara att rippa om dom från dina original. :D :D

Förlåt Horizon, kunde inte heller låta bli...

Horizon

Filmmapp, vad kom det ifrån... hmm... om det vore _så_ väl. Det var fotomappen som försvann, men jag har goda förhoppningar om att kunna återskapa den eftersom jag inte kört defrag eller installerat något nytt på den disken efteråt.

Tack för länken KC, ska testa kato. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Men hallå!! Nu får du göra bot och begå grov självkritik. Foton MÅSTE man ha backup på. I två ex. Minst. Jag använder DVD-R (bränner två ex) och DAT (kör ut på ett DDS3 band). Fixa genast.

Du kan komma hit och hämta nån gammal DDS2-bandare. Det går ju iaf in några bilder på 4GB. DVDbrännare har du väl redan..? Det enda som saknas är en plan och att följa den =)
Mvh  - Stefan -


Horizon

Hehe, så farligt var det inte. Jag kör backup på datadisken med både Norton Ghost 9.0 och bränner på DVD-R/RW. Det var bara bilderna från senaste veckan som försvann, bland annat de från min svensexa, men polarna har ju tagit en massa bilder också så det ska nog ordna sig om jag inte skulle få fram dem igen.

Vem tar ni mig för egentligen? Jag är ju säkerheten själv, hehe... :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Mvh  - Stefan -