News:

No significant change

Main Menu

Yay! Nu fick jag mitt F4AF

Started by zurgoth, July 06, 2005, 08:09:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bax

Andreas: jag har inte kollat in AF än och inte heller använt Jagstang:s profil men rent basic så måste ju alla foxy filer kombineras med en Falcon key fil och denna fil består av en mängd callbacks.
Frågan är då om AF har tillgång till samma callbacks ?
Refererar Jagstang till funktioner som tillkommigt i BMS ?
I BMS så fanns alla nya kommandon i "cougarcockpitbuilder" (kommer inte exakt ihåg namnet) key filen.

Bästa lösningen - använd Jags macro fil och bygg på med kommandon verifierade i AF och programmera sedan en egen Foxy fil !
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Bax

Glömde fråga:
Funkar dom analoga axlarna ?
Om dom inte funkar så kanske det är för att du har flera styrdon kopplade till datorn och Cougarn inte har ID 1 i kontrollpanelen, vet ju inte hur långt AF kommit i utvecklingen.
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


cirrus

När ni beställt från Graphsim och endast får CD'n i pappersfodral och en liten handbok. Är den kompletta manualen som PDF på CD'n? Är just i startblocken för att börja flyga F4AF så är därför i behov av komplett manual och övrig nödvändig information.

Rivvern_


Andreas

QuoteOriginally posted by Bax
Funkar dom analoga axlarna ?

Ja alla axlar och knappar fungerar som dom ska. :-/

Dags för lite trial 'n error... :)
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Andreas

Mina försök lyckades men jag har ingen som helst aning varför... :D
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Andreas

jajamensan! så nu är jag också med om kvällarna... :)
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO