News:

No significant change

Main Menu

Skärmen full av vertikala sträck....

Started by Jotte, June 16, 2005, 19:06:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Jotte

Nu för 10 minuter sedan flippade helt plötsligt min dator ur när jag satt och spelade SH3. Skärmen är full av vertikala linjer ungefär som ett lodrät "rutnät".
Någon som har en aning om vad detta kan vara och om det är grafikkortet eller skärmen som ballat ur?

Control87th

Låter ungeför som mina ATI-problem under LANet... det var en glapp strömkontakt till mitt 9700pro som var mitt problem.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Jotte

Efter att ha låtit den stå avslagen sedan jag skrev första posten slog jag på datorn nu och då funkar den som "normal"... hittills....

Vad menar du med strömkontakt?

Jotte


Control87th

9700pro behöver emr ström än vad AGP-bussen klarar så det finns en molex direkt från agget, kontakten på grafikkortet hade lite glapp i sig.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



KeyCat

Att den funkar efter att ha varit avstängd ett tag tyder på värmeproblem, kolla så att fläkten snurrar och att fläkt/kyflänsar är fria från damm... För övrigt hög tid att damma av resten utav datorn så här års också, snart är väl den riktiga värmen här!

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Jotte

När jag sängde av den för omstart ytterligare en gång fick jag vid uppstart svart skärm och ett "Vocal POST messege" : System failed CPU test. Ska lämna in den till butiken idag för kontroll.

SledgeHammer

Jag hade samma symptom med linjer. Misstänkte att minnet på gfxkortet höll på att lägga av så jag stressade den lite extra ett tag och jo då... När det nya kortet kom (garanti) så kom bekräftelsen att det var minnesfel på det gamla.
Mvh  - Stefan -