News:

No significant change

Main Menu

Battlefield 2

Started by BEQ, June 12, 2005, 14:22:35

Previous topic - Next topic

Lupson

Keycat: Min X36:a är USB. Håller med om att det borde fungera så länge DICE använder sig av DirectInput eller Windows native joystickstöd. Fan, t.o.m. jag fixade joysticksupport i min ursäkt till flygsimulator.

Ang. AT-vapnen stämmer det att de är guide-bara. Min uppfattning än så länge är dock att man skall hålla målet i sikte såpass länge att label dyker upp på motståndaren. Skjuter man då guidar den lite grann i varje fall. Men det kanske är höger musknapp man skall köra på? Får se om jag hinner testa lite ikväll.

Om min uppfattning av hur s.k. moderna P-skott av modell MBT-LAW fungerar skall de ju vara Fire-and-Forget således ej någon guidning efter launch.

Vi diskuterade ju detta i söndags - men för övriga intresserade har jag bestämt för mig att åtminstone MBT-LAW fungerar som så att man i siktet "följer" målet nogrannt i målsökaren under någon sekund eller två samtidigt som man håller någon form av knapp intryckt. Den rörelse som registreras av vapnet överförs sedan till missilen som då själv bör beräkna framförpunkt där den skall träffa.

EDIT: Jag kollade upp MBT-LAW:s guidance-system.

"GUIDANCE SYSTEM

In the Predicted Line of Sight (PLOS) mode, the gunner tracks the target for 3 seconds and the missile's guidance electronics makes a record of the gunner's movement as he aims and computes the flight path to the predicted position of the target. It is unnecessary for the gunner to consider the range or angular speed of the target. After launch the missile flies autonomously to the target. The missile's position in its trajectory always coincides with the target irrespective of range.
MODES OF OPERATION

The soldier selects top attack mode to engage tanks and armoured vehicles in order to strike the least armoured area on the vehicle's roof. In the overfly top attack (OTA) mode, the missile flies at about 1m above the line of sight. The missile's sensor initiates the warhead above the roof of the target.

The soldier can select the direct attack (DA) mode to engage light vehicles, buildings and bunkers. In the direct attack (DA) mode the missile flies directly along the line of sight towards the target. The missile fuze system is disconnected and the warhead detonates upon impact, after a short delay."

Från: http://www.army-technology.com/projects/mbt_law/
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Rivvern_

Ligger på TS och väntar på BF2 sugna!

BEQ

Det var riktigt skoj som vanligt!

Lupson

BEQ, Rivvern och Phlerp: Jepp, det var skoj! Fast "tyvärr" fick jag ju avbryta stridskontakten strax efter att tjejen kom. Jag kan lova att hon tyckte vi verkade helt tokiga när hon hörde vårat snack, haha.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Rivvern_

Jag säger.. WTF!!

"The demo's feature set included a 12-minute time limit on rounds and excluded access to the weapon unlocks. Because some server operators have hacked the time limit out of their servers or hacked access to the unlocks, we have been forced to reinforce our intended feature set by delisting the offending servers. All violations of the EULA as described above will result in a 1-week ban/delisting"

Läs mer här!

Control87th

soo, vi kör direkt på IP... i singleplayer mode.

btw, jag är på ikväll... lägger mig på ts snart
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

Jotte

AI:n lyckades ju ge oss pisk flera gånger ikväll. :D
Tack Rivern, phlerp salsam och ctrl för kul kväll. :)

Rivvern_

Kul det lilla jag var med.... Men det jag inte gillar är att BF 2 fipplar om min mic inställning! Typ voiceactivation........ argh :-(          ;)