News:

No significant change

Main Menu

Falcon 4 ny install.. whats next?

Started by granQ, May 25, 2005, 22:33:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

granQ

Lirade min första omgång MP i LOMAC precis, härlig grafik men tänk om vore som när man prövade Falcon.. så nu tankar jag falcon 4 från the underdogs men vad rekommendera ni att man skall ta sen.

Free falcon verkar ju rätt mycke nytt men är det "bra", någe annat packet som är bättre..

drog på regnlan:et  dom två zip filerna men det funkade aldrig för mig, fick litet error så hoppas går bättre såhär.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Mr_Pyro

QuoteOriginally posted by granQ

Lirade min första omgång MP i LOMAC precis, härlig grafik men tänk om vore som när man prövade Falcon.. så nu tankar jag falcon 4 från the underdogs men vad rekommendera ni att man skall ta sen.

Free falcon verkar ju rätt mycke nytt men är det "bra", någe annat packet som är bättre..

drog på regnlan:et  dom två zip filerna men det funkade aldrig för mig, fick litet error så hoppas går bättre såhär.

Kör personligen Freefalcon och är helnöjd.
Vissa här på forumet har haft problem innan de ens kommit in i simulatorn.
Fördelen med Freefalcon är den enkla installationen:

Installera orginal Falcon 4.0,
installera Freefalcon 3,
patcha eventuellt upp den till 3.1.
Klart att köra!

mvh
/Mr_Pyro

Oden

bra val Granqvist.
Jag kör FF3.1 med Cobra 1.1.1 och påslappat med stor slev sitter även BaZT (ett fantastiskt tillägg - har panikspakat ifrån en 23'a via de djupa ravinerna man får).
Sedan SP4.2 finns även en OCI till SP serien som även den rekommenderas - har du plats kan du döpa om Falcon4 till Falcon4FF och installera även SP4.2, därefter döper du bara om katalogen som du vill köra till Falcon4.

Edit: OCI = One Click Installer

josh

Håller med Oden.

Skönt att ha 2 olika installationer och testa lite skillnader.

Måste säga att jag har bra upplevelser med FF3.1 och Cobra jag oxå. Simpel installation, sköna flygplan :D

Mr_Pyro

FF3 + cobra är klart trevligt, specielt det fungerande IFF-systemet, bättrar på realismen rejält.

mvh
/Mr_Pyro

Oden

Oden har inte lyckas klara ut hur IFF lirar
/springer bort i hörnet och skäms

Mr_Pyro

Det står i Cobra manualen.
Har för mig att det är Ctrl-piluppåt. Du måste ha BMS key-mapping laddade i setupen.

mvh
/Mr_Pyro

josh

lol.

De hade jag missat oxå. Då slipper man köra Awacs declare hela tiden då. Gaah måste hem och testa.... Synd att det är 8 timmar kvar på jobbet