News:

No significant change

Main Menu

Första OFP2 bilderna?

Started by KeyCat, May 16, 2005, 12:25:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

KeyCat

Intressant läsning...

Operation Flashpoint 2 - First Look

Speciallt följande låter mkt intressant:

Quote
The most significant aspect away from a noticeable change in the graphics engine which weââ,¬â,,¢ll get onto later is the sophisticated AI technique that creates a completely dynamic environment. As we arrive into the next-generation the claims of sophisticated AI stack up as much as polygon counts did in the 90ââ,¬â,,¢s; believe us when we say thereââ,¬â,,¢s nothing like Operation Flashpoint 2 currently on the market or in development.

och...

Quote
The game takes physics to the extreme, so not only do vehicles (be they land, sea or air) look far more convincing then before but actually features a fully integrated destructible model that helps to bring buildings down with unmatched realism

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Phlerp

Hur blir det med systemsimulering?
nog för att jag kan förstå att average Joe som spelar Flashpoint vill ha ett spel någonstans mellan couterstrike ch en simulator, men för att jag skulle lägga ner mycket tid på FP2 måste det förutom en realistisk skademodell (inte som nu med några få skadezoner) åtminstone finnas möjlighet för tredje part att göra realistiska system i tex stridsvagnarna. FP2  skulle isf ha potentialen att bli både en stridsvagnssimulator och en helikoptersimulator, utan att göra våld på spelvärdet för den stora massan.

KeyCat

#50
Quote
Hur blir det med systemsimulering?

Ingen som vet än så länge...

Jag håller med dig men min gissning är att OFP 2 primärt kommer att förbli en "infanteri simulator" med möjlighet till "combined arms efforts". Med tanke på projektets storlek är BIS nog tvungna att förenkla/kompromissa vad det gäller systemsimulering på pansarfordon/hkp/plan vilket är fullt förståligt.

Tror definitivt att det kommer att vara några snäpp bättre än det är nu, dock långt ifrån Steelbeasts/Longbow 2/Falcon 4 etc. Men säga vad man vill, till dags datum är det OFP som kommit närmst det där "Virtual Battlefield" som Spectrum Holobyte (och andra) snackade om i början av 90-talet...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Dubble0zero

#51
Jag hoppas att de lägger in såna saker, men man måste kunna ställa om i inställningarna så att man slipper sånt om man inte vill/kan...
Du kan ju kolla på det officiella forumet om någon har föreslagit det, annars är det ju bara att skriva det i förslags delen... ;)

Det skulle ju inte skada om de la in möjligheten för utveckling, de måste ju inte sitta själva och skapa allt, det kan ju comunityn göra...
...000... =)

Jotte

#52
Det är kul att läsa vad folk skriver för önskemål i Armed Assaults "development suggestions" tråd. Man skulle kunna tro att Bagdad-Bob har en massa "ungar på bygden" med samma verklighets uppfattning, "We will slaughter them all". :D  Särskilt med tanke på att Armed Assault är avsett att publiceras om typ 6 månader.
HÄR

Vad gäller FP2 (vad det nu kommer kallas) så kan jag bara agera eko till KeyCat, det är nog bara att lura sig själv att hoppas på systemsimulering ens i närheten av Steal Beasts/F4 mfl, tyvärr.


KeyCat

En annan intressant sak som nämns i artikeln ovan...

Quote
the fact that the number of characters on the map has risen from the thousands into the tens of thousands!

10 000-tals enheter låter ju nästan för bra för att vara sant men kommer de upp i 1 000-tals så är det ett rejält lyft bara det!

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Jotte


granQ

QuoteOriginally posted by KeyCat


            En annan intressant sak som nämns i artikeln ovan...

Quote
the fact that the number of characters on the map has risen from the thousands into the tens of thousands!

10 000-tals enheter låter ju nästan för bra för att vara sant men kommer de upp i 1 000-tals så är det ett rejält lyft bara det!

/Christer (a.k.a KeyCat)


nja, dom skulle kunna göra med 10 km view distance möjligt i inställningarna osv.

Säkert ändrar dom någon liten grej som tillåter 10000 ai men våra maskiner klarar inte det förens 2023 motsvarande.


vad gäller systemsimulering så hoppas jag bättre skadesystem och sen framförallt flera olika "vapenalternativ", tex att kunna simulera trådstyrning, laser osv..

ArmAss skall man inte förvänta sig något. EGENTLIGEN är det exakt samma spel med en ny grafikmotor, även om man kan räkna med lite grejer som någon ny modell eller två, och lite kommandon.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)