News:

No significant change

Main Menu

Nedläggningen av F10

Started by Justin Case, April 22, 2005, 12:42:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Justin Case

Hello allihopa!
Nu är det som så att jag har fått en liten inlämmningsuppgift i sammhällskunskap, jag valde att skriva om flygvapnets nedrustning. Framför allt nedläggningen av F10 Ängelholm, vilken jag tycker var ganska idiotisk. Är det någon som har något att säga till om eller bidra med egna åsikter så får ni gärna skriva något här ;).
Jag vill inte att någon skriver arbetet åt mig...nej nej. Jag vill höra vad någon som kanske har varit inblandad eller påverkad av det hela har att säga.

Obizzz

BEQ brukar ju ösa ur sig ett o annat om nedläggningar testa att göra en sökning på hans nick så hittar du nog nåt av intresse iaf.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Justin Case

hehe! ska se om han har lämnat några spår här om kring.

Magnus

Både jag och BEQ var på F10 under en längre period från nedläggningsbeslut till grindstängning.

Så fråga på så lovar jag att vi svarar.

BEQ

haha! ösa ur sig! :)

Fråga på du bara, precis som Magnus skrev.

Obizzz

Ja man skulle ju kunna göra riktiga aftonbladetrubriker om det... BEQ rasar...
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

griffin

Ja, alla lyckönskningar. Som Östgöte kan jag bara nämna nedläggningen av F13. Rätta mig om jag har fel, men det var väl en av de första mer korkade nedläggningarna, dock inte den sista dessvärre. Nyinvesterat med fina hangarer för Gripen och en taktiskt viktig placering (?). F13 var först med flera flygplan (viggen i nån form bl.a. om jag minns rätt, får kika i min "att flyga är att leva").

Nåja, nu var det Ängelholm... men det talar nog en del för sig det med. Min poäng är att det är lätt att glömma... det har stängts ned en hel del innan F10 och det har varit ganska korkade beslut tidigare med...

Hur som helst, all lycka med uppsatsen. Emedan jag inte har nåt att bidra med i kunskap är jag väldigt intresserad av att läsa vad du skrivit sen! Säg till om du behöver nån som korrekturläser. <-- läraren i mig som talar ;)

/Jens
snappahead

Magnus

#7
Inte enbart med F10 att göra men relativt intressant läsning. Ger er en god inblick i hur politik bedrivs.

www.riksdagen.se/debatt/0001/prot/112/sam/112SAM.ASP

Börja läs på Anf.83