News:

No significant change

Main Menu

MUCK

Started by Dubble0zero, April 08, 2005, 23:45:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Dubble0zero

Militär Utryckning i Ciliva Kläder!

Jaha...
Då var det slut på dagarna med grönkläder, det ska bli riktigt skönt att slippa gå upp tidigt och tillbringa en vecka eller två i sträck med stridsutrustning, men framför allt så är det skönt att slippa städa, putsa och vårda saker ibland bara för att vi inte hade nått annat för oss...
Men samtidigt som det kommer att vara skönt att bli lite självbestämmande igen så kommer jag att sakna lumpentiden, man kommer folk så nära, och det är synd att det inte kan fortsätta...
Men man får väl se det som att ännu ett av livets skeden är avklarade, och det är bara att blicka frammåt, och med hjälp av tidigare erfarenheter lösa uppgifterna på bästa sätt...
:)

Ne, nu har jag svammlat klart, det var faktiskt rätt skönt att få ut det såhär så att man kan läsa det själv, man får lite bättre perspektiv då... :)

Nu är det dags att börja tänka på jobb och vad man ska göra under sommaren..
Fast först ska jag nog sova lite så att jag orkar med muckar festen på Tallin kryssningen i morrn... :D

God natt..

Edit
Jag slarvar med tangentbordet lika mycket nu som innan i alla fall...
/edit
...000... =)

BEQ

Grattis. Det blir ju delad glädje, det är ju rätt skönt, men första dagarna efteråt känns rätt tomma.

Magnus

Muckar kryssningar brukar ofta bli rätt lugna och städade tillställningar. Ta med en god bok som du kan läsa ifall du får tråkigt.

Salsam

#3
LOL BEQ

Dubble0zero du skall veta att vi officerare firar precis lika mkt MUCK som Ni.
Fullt ös på mässen - äntligen slipper vi alla "äckliga värar" ;)

Njuter av lugnet på kasserngården :D

BEQ

Antar att översten inte går på mässen på ett tag Salsam?

Salsam

#5
Mja, efter 29 år i gröna kläder är det bara att tacka Översten och säga:

"Militär Utryckning Civila Kläder... med andra ord: MUCK" :-OO

griffin

Grattis!

Känns som igår. :D

Nå boyz, får man höra era bästa muckstorys? Vi sket i allt sånt och åkte hem så jag har ingen. Det närmsta jag kommer är min kompis som tog med larmminor på färjan. Han lyckades undvika arresten men enbart pga 1337 skills i flykt och kurragömma.
snappahead

Horizon

QuoteOriginally posted by griffin


            Grattis!

Känns som igår. :D

Nå boyz, får man höra era bästa muckstorys? Vi sket i allt sånt och åkte hem så jag har ingen. Det närmsta jag kommer är min kompis som tog med larmminor på färjan. Han lyckades undvika arresten men enbart pga 1337 skills i flykt och kurragömma.

lol :D

Jag skyndade mig hem fort som faen, tog på mig kostymen och gick på Göteborgs-Operan och Kristina från Duvemåla (tillsammans med tjejen och hennes familj). Så mycket röj var det under min muckardag. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names