News:

No significant change

Main Menu

Det är ju kallt i Sverige... :D

Started by griffin, April 01, 2005, 22:44:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

granQ

tycker adressen avslöjar en del inte sant?

http://www.granq.se/ gallery/ Resor/ Skottland%2005/ P04.jpg

eller på svenska

granQ's bilder för resan i skottland 2005, bild 4

=)

Så japp, en vecka cirkus
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Bax

QuoteOriginally posted by griffinShar: haha, ja, men det gör väl det hela bara mer spännande. Själv satt jag i tankarana att om motorn skulle börja brinna eller nåt sånt så var frågan om och hur jag skulle hinna få några bra bilder med kameran. Sedan gick funderingarna kring om minneskortet skulle klara kraschen. Usch, jag bör nog inte se fler flygkraschfilmer, det är inte bra i kombination med min fantasi. :D

lol
Ta en bra seqvens i mpeg med digitalkameran, precis innan krasch ta ut minneskortet och svälj det (hoppas att det är ett sony memorystick som är långsmalt). Hoppas att du inte brinner upp alltför mycket och låt obducenten förlösa ditt sista mästerverk.

När jag såg din bildlänk så tänkte jag "Warning,Warning".
Kvalitén på flygpersonal har sjunkit avsevärt sedan introduktionen av lågpriskoncept.
Har själv hört en ekonomi manager på ett flygbolag uttrycka sig så här:
-Ähh låt dom sluta (flygvärdinnorna), vi kan hämta nya på nån perrong i tunnelbanan !

Många av piloterna på dessa lågprisbolag har väldigt få timmar och reder inte ut svåra situationer. På vissa bolag så kan man köpa sig flygtid som styrman utan några kvalitéskrav.
Det är en katastrofal utveckling som kommer att skörda offer !

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


griffin

Usch. Ja, jag misstänkte att det låg till så. Men säkerhetsaspekten tänker nog inte folk på när de bokar lågpris. Bara när de väl behöver hjälp däruppe...
snappahead

Horizon

QuoteOriginally posted by Bax

När jag såg din bildlänk så tänkte jag "Warning,Warning".
Kvalitén på flygpersonal har sjunkit avsevärt sedan introduktionen av lågpriskoncept.
Har själv hört en ekonomi manager på ett flygbolag uttrycka sig så här:
-Ähh låt dom sluta (flygvärdinnorna), vi kan hämta nya på nån perrong i tunnelbanan !

Många av piloterna på dessa lågprisbolag har väldigt få timmar och reder inte ut svåra situationer. På vissa bolag så kan man köpa sig flygtid som styrman utan några kvalitéskrav.
Det är en katastrofal utveckling som kommer att skörda offer !

mvh
Bax

En bekants bror har varit pilot i större delen av sitt liv och har skrivit en bok där han berättar många intressanta anekdoter om bl.a. flygsäkerhet (särskilt under perioden när han flög för Iran Air). Skriver en liten bokrecension i bokdelen av forumet om någon är intresserad.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mr Jim

#22
Kanske dags för farbror staten att reglera marknaden? ;)
Brukar flyga med Ryan-air ner till bryssel två gånger varje månad, varje landning studsar dom på rätt extremt och då menar jag varje landning(verkar komma in hyfsat fort också), sen att alla i kabinpersonalen kommer från öst-europa alt irland gör inte saken bättre, dom flesta ser ut som stenhårda lönnmördare från sibiren obekanta med uttrycket känslor. Sen hör jag hört att ryan-air inte gillar fackföreningar, elakingar.

Jag är också rädd att följden blir olyckor när vi får i princip enbart lågprisflyg. Kanske byggs flygplanen "säkrare" och trafikledningssystemen och kan kontra sämre kvalité och krav på piloter men en bra och erfaren pilot ser jag helst. När en man svimmade på en av flygningarna till bryssel så var det en off-duty doctor som fick hjälpa till, personalen bara stirrade på varandra. Vill man veta mera kan man ju läsa på ryan-airs hemsida och deras recruitment-avdelning. Undra hur ofta dom övar?
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Obizzz

Bax: du stannade för kort tid förra lanet vi missade ju alla trevliga flyghistorier du brukar bidra med :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst