SHIII första intryck

Started by Obizzz, March 18, 2005, 00:03:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Obizzz

Packar upp skivan och installerar.. tar ganska lång tid men när jag tittar på SH-mappen och ser att den är på 2.5GB så förstår jag varför.

Laddar ner senaste patchen som släpptes idag och startar.. stämningsfyllt intro.

Pillar lite med options och försöker hitta vart man skapar en profile, det visar sig att man måste gå in i career och skapa en där och sedan gå tillbaka, lite knepigt men vet man om det är det ju ingen fara.

Eftersom jag inte har spelat några naval sims innan är det välkommet med lite videotutorials och träningsuppdrag.

Startar navigationuppdraget och slås genast av hur jäkla snyggt spelet är, tänk snyggare vatten än Lock On på högsta inställningarna fast det flyter hur bra som helst!

Upplösningen är låst till 1024x768 vilket jag antar beror på att man har en massa 2d interface t ex i periskopet men det är faktiskt inget jag stör mig på upplever inte det som kantigt direkt men sen finns det inte lika mycket räta linjer att störa sig på som t ex ett flygsim.

Efter några timmars spelande är jag riktigt imponerad av stämningen när man höjer periskopet i vattenlinjen sköljer vattnet mycket trovärdigt över glaset, vågorna rör sig naturligt och skeppen reflekteras snyggt i vattenytan även ljudet är i toppklass det knakar t ex oroande i skrovet när man dyker ner mot 20m och längre! :D

Jag gick igenom kanonträning och flakgun och har precis börjat lära mig hur man får till en skottlösning med torpeder (med många missar som följd samt studsar mot skrovet när jag skjuter med fel vinkel)

Ser fram mot att fortsätta lära mig imorrn och kanske börja på kampanjen.

Frågor?
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

griffin

låst upplösning... hmmm... jaja

Fasen, det låter trevligt detta!

Har jag fattat det rätt, detta är en WW2 sim?

Hur är ljudet?
snappahead

Horizon

Säger samma som Griffin. Låst upplösning? Det betyder att min 1280*1024 TFT kommer att vara tvungen att interpolera fram 1024*768 hela tiden, vilket inte brukar bli särskilt snyggt... :-/

Men man vet ju inte förrän man sett det i verkligheten.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

granQ

QuoteOriginally posted by griffin


Har jag fattat det rätt, detta är en WW2 sim?

Hur är ljudet?

ja, WWII som tysk.. enda sättet att spela en riktig ubåtssimulator på ;)
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

griffin

granQ: precis! :D
Horizon: exakt vad jag tänkte på. Med lite tur dyker min TFT upp på posten idag nämligen. :D
snappahead

zurgoth

Tjo!

Ljudet är helt underbart det med, mycket stämningsfullt när man dyker djupare och det börjar knaka i skrovet, spelade ett gäng timmar igår och är mycket imponerad :)

Kul att bara åka runt, helt klart har dom något stort på gång här, hoppas bara att dom inte är för snabba med att göra om allt igen med SH IV utan utnyttjar samma engine, kanske en pacific addon (med möjlighet att ändra upplösning) och lite andra features som folk efterfrågar. Grafikmotorn klarar lätt några år utan att se gammal ut, bättre o lägga krutet på att få världen / kampanjen att kännas ännu mer levande.... tänk Falcon 4 :D

Obizzz

aj just det för de med tft är ju upplösningen faktiskt ett problem :(
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

zurgoth

Om jag inte drömt har jag för mig folk med TFT postat att det ser bra ut trots att det kör i 1024x768 på skärmar som mår bäst i 1280x1024....

Funderar på att köpa en TFT själv så jag hoppas det fungerar bra :)

SONY SDM-HS94P/S
Funderar på en sådan här: http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010073506

Någon som har en sådan kanske?
Min CRT börjar gå sönder tror jag, när den är kall har jag ränder snett horisentalt över hela skärmen och måste köra max brightness/contrast för o få en bra bild.. när den väl blivit varm så är det inga problem och bilden är bra.. men känns som den sjunger på sista versen :(