News:

No significant change

Main Menu

Beställt en skärm :D

Started by griffin, March 16, 2005, 08:52:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Vadå ser inte hela forumet utan scrollist? Sidan ändrar väl sig automatiskt om inte någon har lagt onödigt stora bilder i en post? Vad kör du för upplösning nu? Jag kör 1280*1024 och det fungerar utmärkt.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

Alltså, jag menar bara att första sidan inte får plats vertikalt i upplösningen 1280x1024. Kan ju ställa om font etc men det är inget problem. Bara ett sätt att jämföra vad man får plats med på gamla resp. nya.

Är toknöjd med skärmen.
snappahead

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Swede

har haft lite problem med de platta skärmarna jag har kört med... fått fel RGB värde på dessa, hur är det med din nya Griffin och ni övriga som kör med platt?

griffin

Hmmm, enlighten me... hur vet jag det?
snappahead

F16_Filur

Var på väg att beställa en likadan som Griffin, men efter lite sök på Sweclockers verkar 913B vara lite vassare. Citerar SWIN:

QuoteOm jag inte är helt ute & cycklar: Bättre elektronik i 913B ger skarpare bild.

Så: köp inget av det du föreslår - köp 913B från Dustin.


Mycket skarpare bild.

Det är inte bara "Digital ingång", så som jag förstått, bättre elektronik för signalbehandlingen med - 913N ger så vitt mina ögon kan bedömma, en något suddigare bild än 913B, oavsett digital / analog ingång.

Dessutom bättre andrahandsvärde.

Dessutom pivot

Någon gjorde dessutom en recension med bilder:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=490392&perpage=30&pagenumber=1

Rivvern_

Funderar på den omtalade "pixeldöden".. Hur inträffar detta? Är det vanligt? Kan man räkna med att ha mindre pixlar om ett par år?


SledgeHammer

Köp en ViewSonic. De garanterar att du inte har någon död pixel. Och deras nya har 3ms uppdateringstid.
Mvh  - Stefan -