News:

No significant change

Main Menu

Widescreen

Started by Mr Jim, February 09, 2005, 14:16:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bax

Förresten jag glömde !
Jag provade att köra PF i brossans 22" Widescreen Dell LCD.
Naturligtvis kan du direkt på skärmens inställningar ställa in om bilden skall "fit to screen" eller ha sin true upplösning.
Fit to screen gav ett snygg men stretchad bild. Om man körde true så blev 1600X1200 med sorgekanter.
jag provade oxå att tweaka direkt i config filen för att få 16:9 aspect men resultatet blev att man fick sorgekanter både vid "fit to screen" samt True.
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Control87th

#9
Skälet till att han inte (när han skrev det) tänkte köra helt digitalt är att sådana splitters kostar multum.

Det "vi" tror mest på nu är att ha två eller tre skärmar eller fler skärmar. Exempelvis en toppskärm med 1280x960 under denna två skärmar bredvid varandra med 640x960 upplösning. Anledningen till upplösningarna är att det verkar som om dagens BMS endast kan hantera vissa multiplar. Falcon skulle i ovanstående exempel se EN skärm med upplösningen 1280x1920.

Med PCI eller PCI express kort så kanske det redan med dagens BMS är möjligt att köra med 5 skärmar. En skärm med 1600x1200, övriga 800x600. Falcon skulle se 1600x2400 medans en ckp byggare skulle se en skärm för att titta ut med, varsin skärm för MFD, en för ICP/DED och en för RWR mm.

Jag har tittat lite i cockpitfilerna, ser inte helt lätt att leka copy-paste. Kanske Loke kan förklara hur det fungerar :D

Edit: Såg att vi glömt att svara på en fråga. Ja, Falcon kan köras i fönster.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Bax

hehe
nu kapar vi Mr Jim's tråd......sorry

Hmmmm nu börjar det bli riktigt intressant :D
Jag tror nämligen att det säkert går att bygga ett DVI raster själv (som vanligt fungerar jag som idé spruta och entiuasmerare och får lämplig person att förverkliga mina planer)
Jag misstänker nämligen att jag har en bekant med kunskap om det hela, jag skall undersöka lite.
Om man visionerar lite till så kan man ju säga att erfoderliga kretsar redan finns i såna upplagor att det måste vara billigt. Alla TFT skärmar har ju OSD som går att flytta runt vilket faktiskt är den krets vi söker.
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Control87th

Hmm, nu börjar det närma sig hemligheter... men kolla Boxers logga och hans "developertankar" innan du lägger ner några pengar ;)
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Ghost

F4 funkar på en WS. blir dock utdragen, inga svarta streck.
Är mest en vanesak IMHO.

Obizzz

Det var inte igår Ghost.. läget?
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Ghost

Bara fint!!
Mycket jobb just nu, tjeckiska piloter och tekniker ska utbidas på JAS39.
Tyvärr inte mycket spelande för närvarande, ny hemmachef har synpunkter på sådan verksamhet:)

Phlerp

Det gör det inte mindre roligt när du droppar förbi