News:

No significant change

Main Menu

Nosig 2.0 i drift!

Started by Lupson, February 02, 2005, 21:49:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Jättebra ändringar Obizzz. Klickbar logga och lite större text.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Jotte

griffin

Ahh, vad stor texten blev!!! Jag som har glasögon, hur skall jag nu få användning av dem?!?

Skämt åsido, skitbra. Och klickbar logga saknade jag med, har klickat massor på den utan att det hänt något så det känns bättre nu :D

Under forumdelen... med lite pill borde man kunna få in senaste X inläggen i forumet där... vore najs. Lite snack med snajper om databasen för nosigs forum så... gissar att den tuggar mysql och det brukar inte vara några magiska saker där inte... bara en tanke... luppe, vad säger du? Kanske inte något akut men...
snappahead

Lupson

Doc: Jag har inte börjat koda på missiondelen än, tänkte ta lite paus från webbkodandet och skriva det där statistikvertktyget till IL-2 jag skrev om härom veckan. Än så länge går det bra i varje fall, fått klart koden som utifrån eventlog.lst parsar ut händelser för enskilda pilot och länkar ihop dem med informationen i Mission-filen om plantyper etc.

Griffin: Eftersom forumets databas är helt skild från nosig.se är det inte helt trivialt att lösa det den vägen. Min tanke var snarare att koda ihop en POST till

http://straight-pipes.org/nosig/post.php?action=reply

med data. Dock så måste man lösa inloggningen först.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

griffin

Tror iaf inte det är helt otrivialt, har tittat en del på andra forums databaser. Externt eller inte, oftast bara en eller ett par tabeller man behöver fiska ifrån. Nåja, detektivarbete kanske inte är högst på listan just nu. Annars är det sånt jag tycker är skoj så... jag kan tänka mig titta på det i framtiden. Men inte nu, nu finns annat i pipen...
snappahead

Obizzz

Jag pratade med loke i förgår och han tror sig fortfarande kunna stå för server när snajper inte längre kan.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

granQ

har ett webbhotell jag betalt som inte anvands, 500 mb utrymme.. vet inte hur mycke som behovs.

Iallafall, tankte ta anmala mitt intresse att lyfta ArmA, OFP delen av hemsidan till nya nivaer.. speciellt om far hjalp med ha filarkiv.

Tankte skriva tutorials pa svenska om editing (far fixa lite aao tecken) och forsoka locka hit lite spelare.. nagot intresse av det?
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Subroc

tycker jag låter som en utmärkt idé, speciellt nu när SFP går i graven.
kan ju vara ett bra sätt att fånga upp nya förmågor till ett eventuell nytt
sfp liknande projekt till ArmA.

Samt att jag själv gärna skulle ha lite svenska tutÃ,´s om o2 och wrptool