News:

No significant change

Main Menu

Skumpig start

Started by Phlerp, January 31, 2005, 22:37:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Phlerp

Här har ni Docs uppdrag med spittarna som startar på stranden, om man vill träna innan vi kör det online igen.

Obizzz

jag är inte riktigt hemma med labelkladderiet vi kör bara, funkar mot människor men mot AI tycker jag det blir tråkigt... men jag får väl hoppa in och va med ändå nån dag :)

Uppdragsidén låter kul
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Phlerp

Eh... vad pratar du om? Kan inte säga att jag tycker att vi hade så mycket kladdiga labels.;)

Obizzz

hmm sist jag var med kändes det så men jag är labelallergiker :) (de förstör ju inlevlesn och de fina 3d-modellerna)
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

Control87th

När jag är server så kör vi normalt med friendly distanve på 800m, friendly name på 600m och enemy distance på 300 eller 500m beroende på humör :D
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

Phlerp

JA som sagt var... vi körde med lite labels... men så kladdiga tycker jag inte att de var:D

Lupson

Efter lite startträning klarar jag nu iaf 50% av starterna. Kanske mer, tricket är att INTE dra spak i magen! Min teknik:

1. Full flaps, fulla brakes, plattan i mattan + WEP.
2. Släpp brakes, spaken rakt framåt så man får upp kärran på framhjulen så fort som möjligt.
3. När kärran är i horisontalläge, korrigera kraftfullt alla vipp-tendenser åt båda håll. Så länge inte tail-wheel går i backen sker skumpandet i vertikalled istället för tippled.
4. Lyckades starta en Spit med 2 st 250 lbs bomber, 2*250 + 1*500 gick inte utan WEP, om ens med det,
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Obizzz

spak i magen på start är ju aldrig bra brukar bara sluta med stall.
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se