News:

No significant change

Main Menu

Filmredigering

Started by Control87th, January 29, 2005, 00:29:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Control87th

Fortsätter här i en dedikerad tråd :)

Det verkar som om jag nått M$ Moviemakers begränsning... tänk vad snabbt man får äta upp sina ord ibland :-OO

Nå, jag har gjort en liten Falconfilm, bara för att lära mig lite mer... istället för att avbryta med bilderna skulle jag vilja ha dem som bild i bild eller åtminstone så att ljudet/filmen fortsätter i bakgrunden. Detta verkar inte gå i MM, så vilket av de andra skall jag testa?

mitt exempel (ca 01:00 050129) http://nosigmasa.no-ip.com/scared.avi
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

Lupson

Svettigt värre Control! Att dodga AA-12 trodde jag knappt var möjligt...fick du någon träff med dina Slammers? Maddog på det två sista?

Videoredigering: Jag har använt Adobe Premiere en hel del. Har inte så mycket att jämföra med, men det mesta fanns väl där - dessutom var det rätt lätt att lära sig.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Control87th

Det var ett sådant där mission man inte kommer att glömma i första taget.
Började med att slå ut två radar med mina agm88.

Sen sköt jag ned en su30k därefter hade jag tänkt åka direkt hem men dessa två su27 vägrade släppa mig så jag vände som synes i filmen mot dem.

Redan innan jag vände hade de två aa12 mot mig, men de släppte tidigt. När jag sköt min första slammer som tog den vänstra 27an hade jag inte fått någon varning ännu. När jag sedan ser rwr lysa upp så skjuter jag två till och sen kör jag min lilla dans.

Resultatet vart ypperligt, förmodligen får jag lite skäll för ett överbelastat centertankfäste men det kan jag ta då båda de sista 27orna åkte dit.

:D

Ok, får göra ett test till med Premier.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

Phlerp

QuoteOriginally posted by Lupson

Videoredigering: Jag har använt Adobe Premiere en hel del. Har inte så mycket att jämföra med, men det mesta fanns väl där - dessutom var det rätt lätt att lära sig.

Vet inte hur det ser ut i den allra senaste versionen men tidigare har det gått att välja mellan två olika sätt att redigera. Antingen som proffsen, med en enda tidslinje eller den för nybörjare lite lättare att förstå med valbart antal tidslinjer.

Så Premiere ska vara ganska lätt att lära sig oavsett om man sysslat med videoredigering tidigare eller inte.