News:

No significant change

Main Menu

JAS 39A Gripen i skala 1/48

Started by Jotte, January 25, 2005, 06:29:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Jotte

Här är en artikel om Italeris Gripen i skala 1/48. :)

F16_Filur

Tack, välkommet med Gripen i 1/48. Hade varit kul att ha en samling 4:e generationens i den skalan. Revell har ju en Rafale. Annars vore det inte fel om Hasegawa eller Tamiya tog sig an Gripen någon gång.

En liten grej bara, jag byggde Italeris 39A i 1/72 och fick känslan av att spännvidden var för kort?? Den här nya i 1/48 är tydligen en uppförstorad version, och bilderna ger samma intryck.

Mr Jim

Jotte>Har varit och klämt på den på den lokala leksaksaffärn (som har väldigt bra utbud för att vara just en sådan), ganska trevlig, vissa missar men det kan man ju alltid fixa till själv. Själv väntar jag på en C-version eller en conversion-kit till C.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Phlerp

Magnus

QuoteOriginally posted by Mr Jim

Jotte>Har varit och klämt på den på den lokala leksaksaffärn (som har väldigt bra utbud för att vara just en sådan), ganska trevlig, vissa missar men det kan man ju alltid fixa till själv. Själv väntar jag på en C-version eller en conversion-kit till C.

Vad förväntar du dig för magi i C-versionen? Det kommer bli ett relativt litet modell-uppgraderings-kit.

Phlerp

QuoteOriginally posted by Magnus

Vad förväntar du dig för magi i C-versionen? Det kommer bli ett relativt litet modell-uppgraderings-kit.

En cool snabel kan man väl iaf förvänta sig :D

Brat

Min son samlade på byggsatser ett tag, få har blivit byggda, han fick en Gripen i förserieversion* från Revell i 1/32, är det nåt att ha? Den är fortfarande obyggd.

* Det är de blågula stripesdekalerna till den
-Brat

F16_Filur

Den ska ha en hel del felaktiga detaljer jämfört med verklighetens Gripen, har jag hört från olika håll.