News:

No significant change

Main Menu

Fejkad B5

Started by Phlerp, January 19, 2005, 00:07:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Obizzz

Jotte har nog lite koll på det där tror jag han var ju med och samordnade sånt där tidigare.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Jotte

Nu har jag inte kvar de specifikationerna tyvärr men det rörde sig runt 3-4000 polygoner för ett enmotorigt plan. Den "summan" kan ev ha stigit i PF. Det var också en massa krav på hur olika grejer skulle göras till förbannelse.

Ett plan jag vet Oleg var intresserad av pga "coolhetsfactorn" var J21 /J21R. Men om det verkligen var för IL-2 eller om det mest var hans flygintresse för lite speciella flygplan kommer jag inte riktigt ihåg.

Annars skulle ju J20 kunna vara intressant eftersom Ungrarna flög det över Östfronten.

Bästa stället att fråga är här på Netwings forum specifikt för IL-2 modellering. De har bla mer exakt info om kraven.

Lycka till. :)

Phlerp

Tackar så mycket. Verkar inte som om det skulle vara allt för svårt att hålla sig innom. Det mesta är rätt normala grejer så jag är inte direkt förvånad. Det endra jag kan tänka mig är antalet polygoner med tanke på att dokumentet inte är uppdaterat sedan 2003.

Nu gäller det att få ordentligt med dokumentation. Doc har du tittat något på det?
Funderade först och främst på J22 men 21 är ju en given favorit också. Några önskemål från Nosigare?

Måste nog undersöka först om det är lönt att göra ett helsvenskt plan, det är ju ändå en del arbete. Annars får man väl ta sådana plan som även användes av andra länder.

Lupson

Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Jotte

Ja det är nog mest "välkommet" bland andra simmare med ett plan som verkligen såg flygtjänst i kriget. Räcker bara att se hur mycket det har gruffats över att J8 är en J8 och inte en "riktig" Gladiator.
Som jag nämde så är J20 en god kandidat, speciellt eftersom Malmen har 1 av 2 kvarvarande ex i världen. Så där skule du nog kunna ordna smaskigt med material till dig själv. :)

Men om du ändå skulle göra ett helsvenskat plan så är B17 en stark kandidat hos mig. :) Kan redan höra hur folk skriker och gapar när de får upp ett enmotorigt plan efter att ha valt B17 i menyn *fniss*

Mikke_EAF331

Mikke_EAF331, C.O. EAF

Obizzz

alla de där finns ju på flygvapenmuseum så dokumentation borde inte vara nåt problem var själv där idag och tittade lite.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Phlerp

Har börjat dra i lite trådar nu... så får vi se om Maddox ger positivt svar. Isf blir det J 22 till att börja med.