News:

No significant change

Main Menu

Fejkad B5

Started by Phlerp, January 19, 2005, 00:07:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Phlerp

Efter att ha kört Docs F19 uppdrag där vi fejkade svenska B5:or genom att använda SBD:er så blev jag genast inspirerad att faktiskt göra ett svenskt skin till SBD. Ni som vill ha det kan ladda ner det här.

Om det finns önskemål på andra plan som ni vill att jag ska fejka ihop till svenska plan så ska jag se vad jag hinner/orkar med.

Phlerp

När jag ändå håller på så kan jag ju lika gärna lägga upp några skins jag gjorde för länge sedan när jag flög med Green Hearts. Upplösningen är inte så hög som skins är i simulatorn nu för tiden eftersom dessa var gjorda till IL2 version 1.0... och på den tiden var upplöningen lägre på "template-sen". Faktum är att IL2 var helt i svartvitt på den tiden och vi tvingades trä en nylonstrumpa över monitorn för att få färg :D... Men de kan säkert vara rätt kul att använda ändå.

Det handlar alltså om ett antal historiskt korrekta skins från perioden 1938-41. Det är två varianter, en med ditmålade beteckningar eftersom de som finns i IL2 inte är korrekta för just de här målningarna. Den kan laddas ner här. Och en version utan beteckningar som kan användas när man tvingas använda IL2s inbyggda dekaler. Den kan laddas ner här.

Doc

Förb... snyggt Phlerp! Det var kul o se en "Svensk B5" flyga in och strafa AAA :)

Oden

Svartvit?
:-OO
(och jag trodde det var JAG som var gubbe här)

Obizzz

Jag gjorde också lite skins en gång i tiden men de här är till FB iaf så de är väl något högre upplösning...

Kan hämtas här: http://ronin.redback.inficad.com/Obizzz/Sites/

Phlerp: ska inte den gröna färgen på B5:an vara något mer omättad?
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Lupson

Läckert! Nu när jag meckat ihop min burk skall jag se till att få fart på flygandet igen. Finns bara ett litet problem: Hearts of Iron 2
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Jotte

Läckert Phlerp! :)
Något plan som passar bra att göra om till en psevdo J22 eller J20? Hmmm :)

Jotte

Sen får du gärna göra ett "gäng" J26 skins oxå :)