News:

No significant change

Main Menu

Nytt nätagg.

Started by Lupson, January 11, 2005, 10:40:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Lupson

Som vissa säkert noterat fick jag ett bränt nätagg under helgens LAN. Att få tag i ett nytt har visat sig svårare än man kunnat ana.

Jag har ett barebonesystem (Soltek QBic 3801A) med ett 250W:s agg av deras egna fabrikat. Dom kan skicka ett till mig från Holland, men då måste jag lösa frakten själv via budfirma el. motsv. och det blir jäkligt dyrt. Istället har jag sett att andra Soltekägare har tjackat alterativa agg till sina, främst Enermax 270W för mATX. Men - det trista är att jag inte lyckats hitta en endaste återförsäljare som kränger dessa agg till Sverige.

Frågan lyder: Har någon av Er en aning om:

1. Återförsäljare av Enermax-aggregat i Sverige.
2. Annan PSU som bör fungera i min QBic? Måste vara minst 250W. Skall finnas en annan silenx 320W men den skall tydligen vara 1" djupare än original vilket gör det tveksamt om det verkligen passar.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

granQ

du sa inte storleken på den du hade så vet inte om denna passar, men hyfsad billig och för mini itx.

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1435&session=

http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Lupson

Tackar granQ! Jag ska jämföra dimensionerna med originalet. Finns nog ett problem dock: Mitt nätagg (liksom Enermax) har fläkten placerad på "undersidan" vänd mot CPU:n. Kan nog fungera med en vanlig fläktplacering också iofs...

Ska kika!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Lupson

Illa. Nätagget granQ rekommenderade är tyvärr för djupt. Mitt nuvarande agg är 10 cm medan det andra är 12.5 cm djupt. Ung. 2.5 cm är exakt vad som skiljer ryggen på DVD:n med det nuvarande nätaggregatet....sökandet går vidare.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Lupson

Liket lever!!!

Efter att ha surfat runt och letat efter en svensk leverantör av Enermax-agget i flera timmar utan resultat tröttnade jag på skiten. Frakt + agg från Soltek skulle gå på över tusenlappen så jag tog en rövare och kopplade in det brända agget i min gammelburk. Som startade, snällt och fint. :)

Inte för jag vet vad den avbrända kabeln man ser gör för nytta, men fungerar gör iaf agget. Så det kan bli...
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

RedOne/ zalzam

Det känns skönt att höra, GRATTIS  :)
------------------------

Lasse Sandberg

Doc

Grattis Lupson, då får vi kanske se dig online nån kväll :)

Obizzz

var lite uppmärksam bara så att det inte kommer ström där det inte borde vara pga bränd isolering eller dylikt.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst