News:

No significant change

Main Menu

Nkp-Lkpg-Jnkp-LAN

Started by griffin, January 01, 2005, 17:18:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

griffin

Om jag fattat det rätt tar det dryga fyra timmar att köra från Norrköping till Halmstad. Med stopp för upphämtning borde det bli en 5 timmar och med fika ytterligare en. Så i runda slängar talar vi sex timmars färd, start till mål. Gissar jag.

Jag skulle tro att det är bra om du RedRiver kan ta dig till Jönköping. Är det ett stort besvär med packning och allt. Givetvis kan vi svänga förbi dig om det behövs men om du kan ta dig till Jönköping utan större problem blir det lite mindre åka för oss andra.

Om vi nu åker onsdag gissar jag att lämplig avgånstid Norrköping borde vara 15.00 vilket skulle ge en ankomsttid på 21.00 ca. Frågan är då, finns det logimöjligheter on-to? RedOne?

Alternativet är väl att övernatta nånstans längs vägen om det finns nån lämplig kandidat, och surfa in på torsdagsmorgonen. Men jag åker inte 6 timmar med start 03.00 på torsdagen inte. Och nu när jag kan komma loss redan onsdag vore det ju synd att tulla på torsdagen.

Vad säger ni FT och RedRiver?

Vad det gäller spejs i bilen... Jag måste ta med skärm (för inte finns det fler på plats va?). Har en sjuttontummare men ska man ändå konka på nåt kanske det är lika bra att ta 21 tummaren... några kilo hit eller dit... Du hade väl skärm med RedRiver? Två skärmar, tre burkar och packning grejar vi ledigt. Vi kan fälla (eller tom ta ur om det behövs) säten.

Jag skrev i annan tråd att vi kan ta det per ICQ eller MSN. Verkar omständigt. Skicka mail till mig så startar vi där: jens på familyolsson punkt se.

/Jens

Klubben för värdelöst vetande presenterar:

Så här fint åker vi:


Lastkapacitet. säten ej fällda:


Så här skönt sitter man:


snappahead

griffin

Glömde säga...

ft, ReDriver, om ni vill lyssna på annat än radio eller mina band så är ni härmed förvarnade. Jag har ingen CD/Mp3 möjlighet i bilen, kör kasett! :D
snappahead

ft

Du är ju inte online när jag är det! Ringer imorrn!

Kan säga som så att jag kan ha uppenbara problem att smita tidigt på onsdagen. Torsdag morgon, om än tidigt, vore väsentligt mycket bättre... alternativt efter 18 på onsdagen så jag hinner vända om hemmet och få i mig lite käk.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

griffin

Okey dokey.  Då reviderar vi prel. planen. Logi finns i Halmstad on-to om vi vill, men frågan är vad som är värst... starta 03.00 på torsdag eller komma fram 23-34 på onsdag. Tidigt torsdag påverkar ju mest mig dock, som måste upp först. Frågan är hur bra start på Lanet en sådan resa är. Men jag är absolut inte omöjlig :D

Alternativet skulle vara om vi sover på vägen...

Vad säger ni om tidsplanen i övrigt? Hur lång tid tar det egentligen. Enligt anvisad karttjänst skall det ta 4h15m ca från start till mål. Om man räknar 4Ã,½ timma och två upphämtningspauser a 30 min samt fika på en 30-60 min blir det över 6 timmars färd start mål. 5 för dig då ft och ytterligare några h mindre för RedRiver.
snappahead

Doc

Det tar inte så lång tid, jag brukar köra Halmstad Stockholm på 5 - 6 tim i normal fart.
Det är motorväg nästan hela vägen. Kör E4 till Ljungby och kör 25:an mot Halmstad därifrån.
Ta det lungt vid Ljungby, dom har allid hast. kontroller på E4.

griffin

#5
Ah, tack för tipsen!

5-6h säger du. Sen är det 1Ã,½ h Sto-Nkpg. Så 4h är en bra uppskattning mao. Om vi tar weas på tillbakavägen när vi har mer tid så blir det inte så inhemulskt sent.

Avfärd norrköping 17. Avfärd Linköping 18. Avfärd Jönköping 19:30 (?). Ankomst Halmstad 22.00. På en höft. Inklusive 2x30 för uppplockning.

Brukar köra hyfsat lagligt men det är bra att veta att de huserar ändå. :D
snappahead

Rivvern_

#6
Jag vill åka onsdagen...

Ikväll ska jag hämta dator och alla prylar och sen jobbar jag 1030-1500 imorn så det vore perfekt om jag blev upplockad runt 1800 tiden...

Edit: Jag har massa gamla bra Eddie band  :)


ft

Jag böjer mig för majoriteten och förbereder avmarsch vid 18. Men då vill jag sitta fram! :p

RR, vad sa du? Skulle jag komma dit och snacka punk med dig... ? :D

Ses imorrn då!
 /Fredrik, med grönhårigt förflutet

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus