News:

No significant change

Main Menu

Läsning?

Started by brydling, December 27, 2004, 12:51:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

brydling

Hej!

Jag är ganska ny på det här med Falcon men väldigt hemma på flygsimulatorer i övrigt.
Jag har installerat allting enligt er NOSIG standard och nu undrar jag, vad ska man läsa?
Jag har Falcon-manualen i pdf-format och jag har alla andra manualer till SP3, 4, BMS osv.
Ska man läsa rubbet? Det lär ju vara ganska onödigt att läsa HELA Falcon-manualen eftersom väldigt mycket är uppdaterat i och med SP4? Vad kan man hoppa över och vad kan man inte hoppa över?

/Niclas

Obizzz

Hur mycket kan du om modern luftstrid i övrigt?

Läsa hela manualen kanske är att ta i men kolla iaf igenom den för det står en hel del där som inte finns med i SP3-4 manualen.

Lite svårt att säga exakt, jag hade redan läst originalmanualen när alla dessa patchar började släppas men jag har kollat i den många gånger efteråt.

Vad jag kan minnas står det inget om landningsbanorna och radiotrafik i SP-manualen. (Slutet på F4-manualen).

Grunderna i radar är också bra att läsa och sen läsa radaravsnitten i SP-manualen för att se vad som är uppdaterat.

ICP fungerar helt annorlunda i SP så det är nog ingen mening att läsa det kapitlet i gamla manualen.

Det absolut bästa vore dock att komma på vårt LAN den 6-9 / 1 2005 så kan vi lära dig på plats :D

trevlig flygning!
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Control87th

--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



brydling

Obizzz:
Jag kan inte så mycket om modern luftstrid i övrigt. Har varit intresserad av det sedan jag var ca 5 år men sen fick jag glasögon och gav upp drömmarna att bli pilot :P

Jag började märka redan vid träningsuppdrag 3-4 i F4-manualen att saker inte var som det stod efter att man installerat SP osv. En "Max G turn" 360 grader tog när man flög 700 knop lika lång tid som när man flög i corner velocity bara det att radien blev högre, enligt manualen skulle den i 700 knop ta ca 10 sekunder längre. Jag utförde svängen i corner velocity flera gånger för att kolla att det inte bara var jag som klantat mig men det tar alltid ca 26-28 sek.

Det har alltid lockat mig att åka på ett utav era LAN men precis den 6:e kommer det en brud hit till stan som jag vill träffa så tyvärr ;)

Tack för hjälpen iaf! Jag kommer nog att läsa igenom alla träningsuppdrag ändå men inte allt det där i slutet som bara är fakta, där läser jag bara det du inte sa att jag inte skulle läsa :P

Control87th:
Tackar! Det är alltid roligt att läsa när andra flyger :)

Oden

brud? hindrar datorspel?
vart är världen påväg?

Ni ungdomar är ju för lustiga :)

brydling

Eftersom det där med hur flygplanet fungerar i luften, svängarna och så, inte stämde. Ska jag hoppa över alla träningsuppdrag i kapitel 2 "Learning to turn"?

Obizzz

Är det bara jag eller försvann hela Filurs post?
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

F16_Filur

Äh.. jag deletade min post... när jag såg datumen på de som föregick Brydlings senaste kändes det som om jag kapade tråden när han äntligen ville ha svar :p


QuoteOriginally posted by Oden


            brud? hindrar datorspel?
vart är världen påväg?

Ni ungdomar är ju för lustiga :)


Håller med... förra helgen hade jag egentligen en träff med värsta puman, men kom i dilemma om ifall jag skulle prioritera att bänka mig framför skärmen och kolla in det grafiska förloppet av en defragmentering lite mer i detalj. Jag valde diskdefragmenteraren :p :D.

Annars har jag märkt att det är ingen höjdare direkt att tala om att man gillar flygsimulering. Har aldrig gett några pluspoäng hittills :-/ En gång när jag tog upp ämnet  mindes hon med fasa en känslokall kille som försökt lära henne CFS2....