News:

No significant change

Main Menu

Läsning?

Started by brydling, December 27, 2004, 12:51:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Obizzz

Men nu försvann ju ctrls istället :D

Det finns ju ny en nyskriven manual till F4AF som är bättre att följa då den tar med allt så man slipper läsa på flera ställen.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Control87th

Haha, kunde inte låtabli att retas (minns hur kul det var vid den förra rensningen ;) )
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



F16_Filur

Det Ctrl skrev var nåt med att 1/1000 så träffar man en som säger "men vad tråkigt det här var då, vi har sex istället". Apropå det om ingen höjdare att berätta om eller försöka visa sitt simulatorintresse. :)

Riktig flygning funkar nog annorlunda, och då behöver de bara oroa sig för om man överhuvudtaget tänker komma hem igen :D.

Annars håller jag med Obizzz, den nyskrivna för AF verkar dessutom bättre än den gamla. Man orkar inte hålla på att läsa flera olika när samma saker beskrivs med lite olika ord bara. Att inte ha tillgång till en standardiserad manual fri från bullshit, typos och utelämnad nyckelinformation kan bli väldigt opedagogiskt.

När det gäller den här typen av ensaminlärning tror jag mer på att följa sitt eget geni än att söka andras idéer. Alltså, man vet egentligen vad man behöver och vill träna på. Något som funkar för mig är att skriva en slags dagbok i en textfil där jag beskriver vad jag gör, vad som händer, hur olika procedurer går till, frågor och svar. Det blir som att man skriver sin egen manual allteftersom, självklart med utgångspunkt från någon officiell källa. Det funkar i alla fall bra att göra så om man seriöst vill träna varje moment för sig och har gott om tid. Troligen enda sättet att komma ihåg allting på också.

zurgoth

#11
Själv har jag kört med att exprimentera lite och fungerar det så kör jag på den metoden för mina anfall, brukar oftast kolla mot manualen eller tips och så kör man på :)

Sedan sitter man på muggen och plöjer igenom vissa kapitel mer noggrant och har diverse AH och OH upplevelser när vissa saker som man kanske inte förstod till hundra procent från början börjar klarna något mer när man har viss erfarenhet att spela.

Man tar inte Falcon 4.0 (pick your favourite dist) i en munsbit, utan man får tugga av bit för bit och koncentrera sig på väl valda delar.

Just nu har jag kört en hel del CCIP bombning mot broar, fina non moving targets :D

Lupson

Måste såhär efter några kalla erkänna att jag är mycket lyckligt lottad som har flickvän som både tycker det är kul med mitt "simulatorintresse" samt att jag är fanatisk Blåvittsupporter. Henne håller jag hårt i!

Iofs - "kul" med simulatorintresse, hon hade nog hellre sett att jag lade min datortid på att ta grönt kort så vi kan åka på gemensamma golfsemestrar...

Ang. manualer: Tänk om F4:AF:s pdf-manual kommit i en fin färgbok istället - då hade semesterlektyren varit given!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

brydling

Exakt vad är F4AF? Ett helt annat spel? Eller är det F4 med SuperPAK-tilläggen och så? Hur kan jag använda F4AF-manualen till F4/SP4.1/BMS2.0 om det inte är samma grej?

zurgoth

Falcon 4.0 Allied Force är vad Falcon 4.0 borde ha varit vid release 1998 :)

F4AF's avionics är mer eller mindre identiska med SP3/4, framförallt är F4AF
mycket stabilare i multiplayer. Manualen är en pdf på 716 sidor som påminner
mycket om original manualen i upplägg. Problemet som jag förstått med SP3/4,
BMS och alla varianter är att manualerna tar bara upp visa bitar och ibland ska
dom säga emot varandra...

Ska man lära sig Falcon 4.0 idag skulle jag nog påstå att F4AF är den bästa
versionen att börja med, tack vare den samlade manualen och att du slipper
hålla på med F4 dansen (alla olika patchar).


F16_Filur

#15
Brydling,  Graphsim släppte Falcon 4.0 igen alldeles nyligen, med tillägget Allied Force - sedan releasen från 1998 varit slutsåld sen länge. Denna "nya version" har förutom det som Zurgoth skriver även en Balkan Theater (karta) med från början, förutom Korea. Det går utmärkt att beställa direkt från graphsim, eller från www.simw.com i Belgien.

Se också i allmänna Falcon 4.0 avdelningen, där finns en hel del "recensioner" om F4:AF.

Lupson, det går väl att simulera golf på datorn oxå :D Fast föreslår du det blir det nog rött kort istället....

edit: upprättelse av länk :)