News:

No significant change

Main Menu

Viggensimulatorn

Started by Nauwa, December 12, 2004, 22:43:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Control87th

Vilka prylar. :D :D :D Mycket imponerande!!!

Vad är det för mill, kan den fräsa metall, vad går en sådan på???
Tittade på filmen från husvagnssimulatorn, vore råcoolt om du kunde dyka upp på ett LAN med den på släp.

/Control
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Nauwa

Ok, svarar på bägge inläggen på en gång.

Jo, jag ritar i Inventor.

CNC routern (fräsen) klarar aluminiumplåt, inget tjockare. Plast och trä går utomordentligt bra att köra i den. Den är hembyggd och jag köpte den av killen som konstruerat den, prislappen var 10.000:- (köptes för att underlätta min dåvarande jetmodellproduktion)

Viggensimulatorn kommer ju att bli lika mobil som Jetlinern, räkna med att jag kommer släpandes med dom till nått LAN i framtiden, skulle dock inte tippa på att det blir under 2005.


Nauwa


Mr Jim

Nauwa>Bygger du jetmodeller också(RC?)? Tufft
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Nauwa

Jo, jag har under 10 år drivit en firma (Nauwa Models) med egen produktion av Jetmodeller, jag tillverkade J29, J35, Mig15 mm. Specialitén var cockpitinredningar till en mängd olika modeller. Jag har slutat med produktionen, men flyger fortfarande uppvisningar. För tillfället så flyger jag en Hawker Hunter i skala 1:6 (2350mm lång)

2003 så hämtade Flygvapnet mig och min modell med en Herkules för transport till Midnight Airshow i Luleå, då flyg jag en J35 i skala 1:8

1999 var jag i Zeltweg, Österrike och tävlade med Svenska Landslaget i VM för jetmodeller, modellen var en J29 i skala 1:6.

Min hemsida om firman är inte uppdaterad sedan 2000 eftersom jag stängt verksamheten, men för dom som är intresserade så finns en hel del bilder på både cockpits, pilotfigurer och modeller.  http://home.swipnet.se/nauwa/

Jag har alla formar kvar, så jag kanske väcker liv i produktionen igen i framtiden.

Nauwa

Mupp

Oj, vänta nu för fan, från Gävle? Du har inte en far som är polis med vilken du delar ett svåruttalat efternamn som påminner lite granna om ditt nick här? Isf känner jag dig inte alls, men jag känner i alla fall TILL dig! Eller, mer ditt namn kanske, men jag har haft en körskolelärare som brukade prata om er. Om det är ni. Hur som helst vore det satans skoj att se prylarna, om jag inte inkräktar? Jag kommer ju nästan från Gävle.

Nauwa

Hehe, fullträff !!!

Du är så välkommen att komma och kika på grejerna, naturligtvis gäller det alla om ni har vägarna förbi.  Ring mig på 0734-394513 innan ni kommer så att jag är hemma.

Johan (nauwa)

Mupp

#14
Skitbra! Då hör jag nog av mig nån gång i framtiden, det är inte så ofta jag åker hemöver nu för tiden, men kanske framåt påsken? Det vore jävligt skoj att titta, det ser mycket imponerande ut!

Edit, jag heter Per förresten, med det lättuttalade efternamnet Eriksson.

Nauwa

Välkommen till påsken om inte tidigare!
Körskoleläraren, måste ha varit Friskman ?

Johan