News:

No significant change

Main Menu

Viggensimulatorn

Started by Nauwa, December 12, 2004, 22:43:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Obizzz

Det blir bara coolare och coolare!

Det ska nog gå att ordna fram nåt bättre för din hemsida men jag avvaktar med att lova något förrän vi vet mer hur det kommer gå för loke med server och sånt, det är ju inget uttrymmeskrävande du håller på med annars.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

F16_Filur

Hej!

Skulle du kunna berätta något om Draken-simulatorn? Finns det några bilder på den?

Är det FS2002/2004 som är mjukvaran? Och i denna, vem har utvecklat modellerna (Draken, Viggen)?

:)


QuoteOriginally posted by Nauwa


            Draken? Om du menar modellen så finns den kvar, även om den förmodligen inte överlever en säsong till i luften. Om du tänkte på min gamla simulator så är den i ny ägo nu.

Johan

Nauwa

#26
Jo - Spray's gratis webplats med reklam är ingen höjdare, jag märker inte av det själv eftersom jag använder Firefox webbrowser (helt utan popups och reklam). Avsikten har hela tiden varit att byta till deras reklamfria betaltjänst, vilket också kommer att göras snart. Ni får stå ut ett litet tag till bara.

Drakensimulatorn - Det var igentligen ingen Draken, bara stolen som kom från en 35:a. Cockpiten som sådan var generic och kunde inte hänröras till någon speciell fighter - men jag valde att flyga Draken i den. Jag använde en finsk drakenmodell till FS2000, men modifierade air-filen för att få den mer realistisk. Det finns bilder på den på min gamla hemsida http://member.tripod.com/fcsimulator

Den gamla cockpiten tillhör nu en annan medlem i Nosig.

I Viggen så kommer jag att köra FS2004 (om det inte hinner komma något bättre)
Avsikten är att använda I3D teams Viggenmodell som kommer att intergreras fullt med min hårdvara, många funktioner som inte finns i FS2004 specialprogrammeras för den Viggenmodellen och dessa länkas till min cockpit för full funktion

Nauwa

Obizzz

Du har kontakt med Phlerp och Swede så som utvecklar viggenmodellen? De finns ju för övrigt här på forumet.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Phlerp

QuoteOriginally posted by Obizzz


            Du har kontakt med Phlerp och Swede så som utvecklar viggenmodellen? De finns ju för övrigt här på forumet.

typ ;)

F16_Filur

Tack för svaret!

Länken verkar dock ha något "error".

QuoteOriginally posted by Nauwa

Drakensimulatorn - Det var igentligen ingen Draken, bara stolen som kom från en 35:a. Cockpiten som sådan var generic och kunde inte hänröras till någon speciell fighter - men jag valde att flyga Draken i den. Jag använde en finsk drakenmodell till FS2000, men modifierade air-filen för att få den mer realistisk. Det finns bilder på den på min gamla hemsida http://member.tripod.com/fcsimulator

Nauwa

Control87th

Titta vad jag hittade på nätet:

http://nosigmasa.no-ip.com/frolunda-gavle.wmv
Ser lite kallt ut med autogyro :)
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



F16_Filur

ja, där var en snutt av Nauwas simulator... men den här autogyron var något av det häftigaste jag sett! En sån skulle man haft i mellanstadiet.. på skolgården.

Har bara sett en autogyro i ett seriealbum med Biggles förut :)

Undrar också vad man måste röka för att komma på idén till en sån uppfinning.... earl grey kanske?