News:

No significant change

Main Menu

X-Plane

Started by loke, December 09, 2004, 18:19:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

loke

Jag hade tänkt att köpa X-Plane. Den kostar 50 USD, men frakten är 25 USD om man bor utanför USA.

Jag har två frågor: Finns det at köpa någon annanstans än via webbsidan? Om svaret är nej, så undrar jag om det finns två andra som också hade tänkt att köpa den. De har ett erbjudande om man köper tre stycken behöver man bara betala frakten för en.

Loke

griffin

Nu blev jag sugen. Vilken version talar vi om, 8?
snappahead

loke

Ja, version 8. En DVD som innehåller all scenery.

Mupp

Jag är fetpå i så fall! Jag är lite opålitligt när det gäller att kolla forum, maila mig gärna på it03_per snabel-a it.kth.se när det är på G.

griffin

Jag är väldigt intresserad men jag måste kolla ekonomin först.

Ser att det kan vara en idé att avvakta lite, runt 1:e jan skulle de börja skeppa DVD med ver-8 scenery för hela världen... skulle gå att tanka med såg jag men det kanske är trevligare att ha allt på DVD'n direkt?
snappahead

loke

Enligt webbsidan skeppar de generation 7 just nu, men om man köper den nu så får man ladda hem generation 8 gratis när det är klart.

griffin

QuoteNOTE: X-PLANE 8.00 DVD'S ARE SHIPPNIG NOW!

NOTE: THE SCENERY IS STILL BEING RAPIDLY DEVELOPED... IF YOU DO NOT WANT TO EXPERIMENT WITH SCENERY AT THE EARLY STAGES OF DEVELOPMENT, YOU MIGHT NOT WANT TO ORDER UNTIL I HAVE ANNOUNCED THAT THE SCENERY IS MORE FINALIZED (AROUND JANUARY 1)...

8 kostar $50...
7 kostar $25...

Så, var hittar du att det är 7 de skeppar nu för $50? Har du varit i kontakt med dem eller? Läs mer här: http://www.x-plane.com/order.html

Alltså, om jag fattat det rätt... de skeppar 8 nu för $50 men enbart med USA i "generation 8 scenery". Resten av världen skeppas i "generation 7 scenery" fram tom 1:e jan. Sen får man DVD med enbart version 8 scenery. Eller?
snappahead

loke

"We will make the world-wide generation-8 scenery avail by FREE download and/or LOW-COST CD or DVD at or around January 1."

Detta innebär ju att oavsett när man beställer får man ladda hem generation 8 senare.