News:

No significant change

Main Menu

Bilder från 4 December

Started by henk, December 07, 2004, 18:37:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

henk

Här kommer några bilder från vår roliga vandring i skogen den fjärde december...


Shar står och glänser av lycka med sin nyupphittade M82:a



Utrustning klar, ilastning!


Likt Jan Banan: "Då har vi kommit rätt"


Det första målet är siktat - ett luftvärn


Shar kikar lite på besättningen


Efter en stunds strid tar vi kullen med luftvärnet på varpå vi skjuter en massa mot basen i bild. När de flesta ryssar blivit skjutna så springer Jotte och KTottE till basen och planterar sprängämnen för att jämna förråden till marken.


Med buller och brak jämnas förråden med marken. KTottE klarade sig mirakulöst då han fortfarande befann mitt i röran.


Eftersom jag var sårad så fick jag ligga kvar på kullen med krypskytt Shar (till vänster).


Till min räddning hittade KTottE och Jotte en truck som jag kunde färdas i istället för att krypa hem.


På vägen hem blev samlingsplatsen angripen av fientliga stridsfordon. Som tur var hade jag mitt pansarskott att försvara mig med. Skytten var bara några meter ifrån att smula sönder mig.


Slutligen kommer upphämtningshelikoptern och alla blir tvugna att vänta tills jag kravlat mig in.

Tack för alla medverkande. Det var skoj.

Jotte

Ja det var riktigt roligt, och speciellt att vi bara förlorade 1 spelare och klarade uppdraget. :)

Shar och Horizon måste vara tvillingsjälar med sin "fetish" på M82:or :D

Shar

Egentligen gillar jag inte bössan, men i FDF är den guld värd pga att FDF teamet verkar ha missat att ge den överdriven rekyl. :-OO

Dvs den går faktiskt att skjuta ordentligt med! ;)
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.


simon

Gah!

Jag vill också lira med er någon gång....