News:

No significant change

Main Menu

Reboot problem

Started by Mas, April 28, 2002, 10:03:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Mas

Jag har stött på ett litet irriterande problem de senaste dagarna, I slutet av ett Team mission när jag skulle landa så rebootade datorn om utan förvarning. :-(

Och samma sak i fredags när datorn och IL2 hade varit igång ett par timmar så hände samma sak.

Kan det vara så att datorn blir för varm och behöver mer kylning kanske ?

Har ni några förslag vad det kan vara ?  :-OO

Fujitsu/Siemens Scaleo
Windows XP home edition
Pentium 3 866 Mhz
640 Mb ram
47 Gb HD
Gforce 3 T200 64 Mb
Creative Audigy platinum
Creative Inspire 5.1 surround system

Weas

Men om du vil testa så kan du ta bort ena sidan på datorn och se om det blir bättre.

Vissa datorer kan dessutom ge info im cpu temp, kolla i bios om du har den funktionen på moderkortet, i så fall finns det små windows program som visar temeraturen.

När jag köre F4 på min 233@266MHZ så kunde jag halvera!!! CTD genom att öppna lådan:D
Nordic Simulator Group
www.nosig.se

Mas

hej igen.

Ja det är inte så lätt när jag inte kommer in i Bios eller CMOS setupen. Password skyddat och jag har inget Password  :-X

Vad ska jag göra då ??

Går det att komma förbi på nåt sätt ?

Mas EAF T

Maverix

Om du inte har "manual" på ditt moderkort så försök hitta det på nätet, det brukar nämligen gå att "clira" detta password genom byglingar på moderkortet.

Annars så är jag 100% säker på att ditt nätagregat är för klent, kan du kolla vad du har för watt spec, Geforce3 kortet suger en del ström.
Värme tror jag faktist inte på i detta fall, P3Ã,´or brukar inte bli så varma.

Maverix

SledgeHammer

Det kan vara nätagregatet, det kan vara värme, det kan också vara nåt annat. Du kan ju gå in i "System" i kontrollpanelen välja "Avancerat" fliken och välja "Startup and Recovery" heter det för mig (har en engelsk XP). Sedan under "System failure" avaktiverar du "Automatisk omstart". Då visar datorn återigen de fiiiina blå skärmarna som brukar vara resultatet vid häng. Eventuellt kan det ge mer ledtrådar.
Mvh  - Stefan -

Mas

S!

Tack allihop för era förslag och CTRL du får nog förklara lite närmare vad du menar, Jag hänger inte med på dina förkortningar  :-OO

Jag har bara detta problem i IL2

Jag har rensat idag en massa program och kört defrag på hela hårddiskarna och kört en massa tester plus de förslag jag har läst här.

Det verkar som det funkar bättre och jag har väldigt bra resultat från 3DMARK2001SE.  4635 blev mitt test idag och det är det bästa jag fått hittils.

har också letat efter ett program för att komma åt PW i CMOS men inte hittat nåt som funkar ännu tyvärr.

Tack igen för ert stöd

Mas EAF T

Mas

Jag har gjort enligt följande tips av SledgeHammer

" Du kan ju gå in i "System" i kontrollpanelen välja "Avancerat" fliken och välja "Startup and Recovery" heter det för mig (har en engelsk XP). Sedan under "System failure" avaktiverar du "Automatisk omstart". Då visar datorn återigen de fiiiina blå skärmarna som brukar vara resultatet vid häng. Eventuellt kan det ge mer ledtrådar."

Och nu när det låste sig fick jag ett felmeddelande om att filen SYMEVENT.SYS kan vara problemet !!!!! :-OO

Mera tips grabbar tack. :)

Det är en fil något av symantecs program men vilket ?

Mas EAF T

RAY

att komma förbi password e väl bara att ta bort batteriet i några minuter? då tappar du hela bios configen oxå men e ju inte så svårt o lägga in allt igen.