News:

No significant change

Main Menu

Back to Baghdad

Started by Magnus, November 29, 2004, 16:42:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Magnus

Vi håller på att flytta på kontoret och under massa lådor hittade vi ett gammal flygspel som heter "Back to Baghdad - The ultimate desert storm simulation". Det verkar ha rätt många år på nacken då en av nyheterna med det är att det är Windows 95 kompatibelt.

Någon som lirat det? Något att ha? Någon som vill ha?

Undrar om jag har datorkapacitet för det. Det krävs en Pentium 90 Mhz och 16MB ram. ;)

Phlerp

Jag körde demon när den kom ut för jag vet inte hur många år sedan. Fastnade inte direkt för den. Grafiken kändes outdated redan då, trots att flera simulatorr fortfarande körde oaccelererat. Tydligen ska den ha varit det mest realistiska på marknaden när det gäller avioniken.... fast det var innan F4 SP kom ut på marknaden ;)

PS
Magnus jag jobbar på filmen, men just nu ligger min jojje i bitar på skrivbordet så det är lite svårt att komma upp i luften.

Magnus

Läste igenom manualen på väg hem igår från jobbet. Rätt intressant och vädligt väl beskrivet hur man gör ILS inflygningar och hur alla system fungerar i en F16C-Block50. Har inte provat det än men det verkar vara en vettig F16 sim. Jag har ju dock aldrig lirat Falcon 4 hehe.

Phlerp

QuoteOriginally posted by Magnus
Jag har ju dock aldrig lirat Falcon 4
Då är det väl ändå hög tid att du gör det ;)

Horizon

Jösses! Har du verkligen aldrig testat Falcon 4.0!? Det låter skumt... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Jotte

Enlikt rykten ska nästa försvarsbeslut banta ännu mera och då planneras all fysiks fältmatriel och annat "onödigt" att skrotas och istället ersättas av ett komplett cyberförsvar ;
F4 SP4 - Vårt nya FV
VBS 1 - Armen har aldrig varit miljövänligare.....
Harpoon 3 Deluxe - Nu är ubåtarna ännu tystare än förut med hjälp av Papst....

Så det är bäst att du sadlar om redan nu Magnus. :p :D

Magnus

Jo det vore nått det. Hoppet är det sista som lämnar en.

Oden

QuoteOriginally posted by Jotte...F4 SP4 - Vårt nya FV...
Hurra! Då får jag med F4 FF3 frisedel?