News:

No significant change

Main Menu

Musrally!

Started by Brat, November 24, 2004, 00:12:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Brat

Hej, har nu skaffat GOTY versionen, gjort alla uppdateringar (1.96 fanns på CD;n) och installerat NOSIG packet, men har lite problem, med ATI kort så får jag dels dubbla musmarkörer och dessutom försvinner gubbarna, i inledningsmenyn vandrar det om kring ett gäng M-16 i fria luften, och i går kväll jagade jag en jeep som bara hade skugga, dammmoln, hjulspår och bakre nummerskylten, ingen synlig bil!!!?
Finns det någon lösning på musproblemet? Kan det räcka med att byta drivrutin för ATI kortet, (har ett som slutar på 800....9800...kanske, 256Mb XT tror jag, tycker inte att det ger bättre bild än mitt gamla Geforce Ti4600 128Mb, kanske fel på kortet!?
-Brat

Horizon

Muspekarproblemet: Alt-tabba ut till Windows och sedan in i spelet igen så löser det sig. ;)

Inga gubbarproblemet: Vet inte säkert, men ctrl hade liknande problem ett tag. Bäst att han svarar på detta.

Lycka till!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Jotte

Test att byta till 16 bitar inne i spelet och se om gubbarna kommer tillbaka då.
Har själv haft det problemet ibland och det beror på Radeon korten och vissa versioner av drivrutinerna verkar det som.
Testa även att ändra upplösningen inne i spelet till något annat än det ditt skrivbord har. Så löste jag själv mitt dubblamuspekarproblem.

Obizzz

jag minns att jag hade lite mystiska grafikproblem som keycat fixade på senaste lanet han kanske har nåt tips?
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Brat

Tack för tipsen, jo musproblemet löser sig med Alt-Tab, grafiken har funkat bra ett tag, men kan krångla lite då och då, en omstart brukar fixa problemet. Kortet vi har är ett 9800 Pro 256Mb Kör med Catalyst Version  04.3 2D version 6.14.10.6430.
-Brat

griffin

Jahopp, nu måste jag bara installera min GOTY och se vad ni pratar om! :D
snappahead

KeyCat

QuoteOriginally posted by Obizzz
            jag minns att jag hade lite mystiska grafikproblem som keycat fixade på senaste lanet han kanske har nåt tips?

Prova med "-nomap" som parameter på kommando raden, det var så jag löste Obizzz problem på LAN'et.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_

Mitt GOTY är på väg...... Sluta läska mig!