News:

No significant change

Main Menu

Gahhh!!!

Started by Dubble0zero, November 19, 2004, 23:32:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Dubble0zero

Jag har fått ett ganska irriterande problem med min TV på sistone, den hoppar mellan den kanal man har valt (även om det är DVD) och EXT1 hela tiden, det blir lite irriterande när man försöker kolla på nått...
Jag har testat  med att dra ut alla sladdar förutom antennkabeln, och det funkar inte, jag kommer inte på någon mer åtgärd. Finns det någon här som har koll på vad det kan vara och om man kan göra nått åt det, eller ska man bara leta upp kvittot och se om man har någon garanti kvar?
:-/
...000... =)

Obizzz

EXT1? är det en sån där ingån på framsidan eller dylikt som man kopplar kameror mm till? En del tv-apparater har väl så att den slår över till den automatiskt om man kopplar in något där, kanske något sånt som är glappt?

Testat att koppla in något på EXT1 t ex?
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Andreas

Brukar inte EXT 1 och 2 vara SCART-ingångar? Hos mig är det det.
Ingången på framsidan heter FRONT Y/C.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

BEQ

På de tv-apparater jag har växlar det beroende på märke om utgångar kallas ext eller av oavsett om det är scart eller rgb.

Jag skulle börja med att kolla på kvittot och se om det finns någon garanti kvar. I så fall har du ju alla möjligheter att kolla med en försäljare vad det kan vara som felar, och om inte han klarar det heller kan du ju alltid lämna in tv:n. Har du ingen garanti kvar så blir det väl till att felsöka ännu mer ;)

Dubble0zero

#4
Hmm, jag kollade till baksidan, jag trodde att jag hade videon inkopplad på EXT1, men det var EXT2...
Nu så kopplade jag in videon på EXT1 i stälet, och nu verkar det fungera... :)

Föresten, det är en Philips TV, och det är scart ingångarna som är EXT 1 och 2...
...000... =)

Brat

Sitt inte på fjärrkontrollen! ;)
-Brat