News:

No significant change

Main Menu

Iraqier vs M1:a

Started by harry_swe, October 14, 2004, 19:43:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Dubble0zero

Och vad skulle dommaren göra om resultatet inte efterlevdes?  :-OO
...000... =)

Horizon

QuoteOriginally posted by Horizon
allsmäktig domare
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Dubble0zero

Men om dommaren var allsmäktig så måste han i alla fall styra människorna, antingen genom att straffa eller muta, eller genom att helt ta kontroll över människornas handlingar...
I det första fallet så kommer det att uppstå konflikter eftersom att alla inte har samma åsikter om saker (även om de blir mutade/hotade), och krig är ju just det, konflikter...
Det andra fallet skulle inte riktigt fungera...
Om en allsämktig styrde allt, vart är då alla individer som ska styras, skulle inte de vara delar av den allsmäktige individen då?
;)


Ps
Jag kände bara för att argumentera lite... :)
Ds
...000... =)

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Phlerp

QuoteOriginally posted by ft
            Åh fy fan.. man blir illamående... :(

Jag vet inte om det är något som kommit med åldern, men jag mår klart illa av den här typen av filmklipp. Har mycket medvetet undvikit diverse filmer med halshuggningar av gisslan och liknande som jag vet sprids på nätet. Även om detta är långt ifrån halshuggningar så har jag väldigt svårt för det.

Mr Jim

#13
QuoteOriginally posted by Phlerp


           
QuoteOriginally posted by ft
            Åh fy fan.. man blir illamående... :(

Jag vet inte om det är något som kommit med åldern, men jag mår klart illa av den här typen av filmklipp. Har mycket medvetet undvikit diverse filmer med halshuggningar av gisslan och liknande som jag vet sprids på nätet. Även om detta är långt ifrån halshuggningar så har jag väldigt svårt för det.

Vi i västerlandet har väldigt svårt att sätta oss in i hur dom tänker där borta, jag tror det är också till en stor nackdel för jänkarna, istället för att ta hänsyn till kulturskillnader etc försöker man "stampa" ner sin syn på verkligheten på alla andra. Skulle nog själv ifall amerika "invaderade" sverige känna liknande ilska. Men visst är det svårt att rättfärdiga fysisk skada på en annan mänsklig varelse, fotboll borde vara denna sport horizon skriver om. Alt dataspel :)

Dubble0zero> Argumentation är alltid bra, ventilera sina funderingar är nyttigt.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

harry_swe


SledgeHammer

Fotboll?!? Vad i h-vete... Jaga efter en läderkula i 90 minuter. Det är väl så krig startar? ;)
Mvh  - Stefan -