Varför vill kvinnor göra en svartsjuk?

Started by Mr Jim, October 10, 2004, 22:15:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Magnus

Hehe, jo jag vet och jag överdrev lite. Dock så antyder hon ibland att jag kanske sitter lite väl mycket framför burken :)

Horizon

QuoteOriginally posted by Magnus


            Hehe, jo jag vet och jag överdrev lite. Dock så antyder hon ibland att jag kanske sitter lite väl mycket framför burken :)

Vi paddlar i samma lilla gummibåt du och jag, Magnus. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

Jag är övertygad om att min fru monterat in en larmanordning i kontorsstolen... så FORT jag sätter mig i den så måste nåt mycket viktigare göras... och jädrar vad mycket det finns som är viktigare än att sitta framför datorn sen...

Hur vi prioriterar olika verkar vara det som skiljer kvinnor mot män mest.... jag kan leva med halvfulla tvättkorgar till nästa morgon till förmån för lite datortid. Men kan hon det, nej nej. Inte duger det att låta henne göra det, nej man hjälps ju åt! Men inte nog med det, behöver hon be om hjälp är man redan då illa ute - nej man skall inse att hon nog tycker att det beghöver tvättas mer innan man gör nåt annat och agera därefter...

Skulle man mot all förmodan ligga steget före nån dag/kväll och tillslut höra orden "Vad fint du gjort, vad duktig du är" (som egentligen betyder "Det var fanimej på tiden, gör så här varje dag så slipper jag skälla på dig din oduglige fan") så kan man glömma datorn ändå. För då är de på så gott humör så då vill de PRATA. Ja, det är ju fint, men det kan vara om IKEA katalogen, eller hur bänga ens föräldrar är eller nåt annat som roar en som slitit hund för att kunna spela lite med gott samvete.

Ja, leva ihop är en konst. ;)
snappahead

griffin

Hehe... men det finns saker som uppväger... och nog är det inte alltid så illa :D
snappahead

Jotte

De finns två enkla regler:
1. En kvinna har ALDRIG fel.
2. Har hon mot förmodan fel så inträder direkt regel 1 och överträder regel 2.

:p :D

Magnus

Då jag är mer kvällspigg än min sambo så har jag märkt att det kan funka att först skicka henne i säng och sedan göra andra grejjer. Bara ett tips om man inte själv är grymt kvällstrött.

Annars så får man väl vara grymt taktisk för att det ska funka. Typ säga till är rätt vettigt, "Du jag tänkte kolla min mail lite..." man lever ju fortfarande i förnekelse..

En annan grejj jag märkt är det här med mat. Tjejer verkar vilja äta var 4:e timme varesig de är hungriga eller inte utan så är det bara medan man själv blivit lite skadad efter överlevnadsövningar och dylikt och lätt kan skippa en måltid för man gör ju andra roligare grejjer. Detta fenomen kan leda till konflikt ibland.

Mr Jim

QuoteOriginally posted by Magnus


            Då jag är mer kvällspigg än min sambo så har jag märkt att det kan funka att först skicka henne i säng och sedan göra andra grejjer. Bara ett tips om man inte själv är grymt kvällstrött.

Annars så får man väl vara grymt taktisk för att det ska funka. Typ säga till är rätt vettigt, "Du jag tänkte kolla min mail lite..." man lever ju fortfarande i förnekelse..

En annan grejj jag märkt är det här med mat. Tjejer verkar vilja äta var 4:e timme varesig de är hungriga eller inte utan så är det bara medan man själv blivit lite skadad efter överlevnadsövningar och dylikt och lätt kan skippa en måltid för man gör ju andra roligare grejjer. Detta fenomen kan leda till konflikt ibland.

Haha, är detta början på en manual? :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Rivvern_

QuoteOriginally posted by Magnus


            En gång när min sambo var lite arg så sa hon,

"Snart får du fan välja mellan datorn eller mig..." och sedan sa hon,

"Om det här förhållandet tar slut så kommer det fan bero på datorn och ditt jäkla spelande"

Eller vad sägs om,

"Älskling ska vi laga middag ihop?"

"Visst jag kommer...."

40min senare, middagen är klar och en arg sambo passerar förbi arbetsrummet och upprepar de översta två citaten...

:D


Sitter i samma båt....

Man kan ju inte säga att man väljer nåt av det för då är det kört....
Antingen eller.... Det finns inte i min värld.


BTW: Jag är tillbaka efter 10 dagar i Italien med min flickvän och hennes familj..