News:

No significant change

Main Menu

SEOW

Started by ft, October 07, 2004, 14:41:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

Count me in, om ni vill ha en n00b med förstås!
snappahead

ft

Jotte,
inte i dagsläget. Däremot så lär det ju komma om/när det här tar fart. Tills dess får man utse någon att spela den Onde Fiendekommendanten och lita på att han inte utnyttjar sin underrättelseinformation för vilt om man vill köra alla på en sida. Borde fungera, tycker jag.

Utvecklingsarbetet drivs f ö helt som Open Source under GPL. Det hela finns på sourceforge.net.

Griffin,
vi får ha Östergötland-n00b-mini-LAN någon gång. Tjuvträning! :D  Ickx?

Mvh,
 /Fredrik

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

griffin

Idéen är ju brilljant. Med open source och en driven community kan ett sådant projekt bara bli... bra... nåja, det är inte självklart men det verkar finnas goda förutsättningar.

ft: helt klart! Förresten, hur ser kommande helger ut? Kan ju vara allt från en enkel fika till flygvapenmuseum och efterföljande middag... allt efter ork, tid och plånbok.
snappahead

ft

Mmm, om jag inte redan kände mig ganska så tidsbegränsad skulle jag engagera mig i det. Jag har ju både knackat en och annan rad kod och tramsat runt i ett och annat mjukvaruprojekt innan jag kom på bättre tankar.

Närmaste helgerna... få se... nu i helgen är det nog kört, blev just (mycket motvilligt, som ni nog förstår) skickad på flygteknikkonferensen i Stockholm måndag-tisdag, sedan är jag i Stockholm (igen) helgen därpå.

Helgen därefter? 30:e? Tror inte det var något då... gah, får ju skaffa en kalender!

Angående SEOW. Om vi tar och spånar lite själva, vad vill vi se dyka upp?

Jag vill först och främst ha markrörelser som inte kräver någon template alls.

Därefter skall dessa kopplas till supply för baser i första hand och enheter i andra. Inga broar -> inga transporter -> ingen soppa, eller inte mer än vad som går att flyga in i alla fall. Reparationsarbete på broar som tar tid.

Underhållsplanering av flygplan. Jag tror inte skador registreras, men man kunde t ex snitta ut underhåll baserat på deltagande i strid och flygtid. Tio mekar och 15 flygplan - vilka behöver flyga snarast?

Begränsat uttag av flygtid för förarna. Även piloter behöver sova ibland och de blir griniga om man ber dem flyga fyra uppdrag per dygn... för att inte nämna rätt så ineffektiva.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

KeyCat

ft, tack för "breifingen"... SEOW låter ju kanon! Hoppas man får tillfälle att testa det någon gång...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

F19_Orheim

\"Sine pennis volare hau facilest: meae alea pennas non habent.\"

Doc

Låter som en önskedröm :D
Säg till om du behöver testpiloter.
Jag ska tanka hem det vid tillf och studera det närmare.

KeyCat

En av utvecklarna har tydligen satt upp en SEOW testserver men frågan är hur man gör  om man vill testa???

http://setaipan.dyndns.org/ScorchedEarth/MP/Scripts/default.asp

Står följande på web-sidan.

QuoteIf you have lost your password or wish to register for the first time, report to your Scorched Earth host.

Någon som kan förklara vem/vad "your Scorched Earth host" är?

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<