News:

No significant change

Main Menu

SEOW

Started by ft, October 07, 2004, 14:41:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

Jag håller på och leker med Scorched Earth Online War på min laptop. Min egen morot är att jag skall ha det igång och körandes innan Januari-LAN:et. Tyvärr så har jag laptopen på ett dolt nätverk så jag kan inte göra den tillgänglig utan det är bara experimenterande... men det verkar läckert!

Nu vill jag ha igång diskussion. Vad tror ni om det här?

Edit: Länkfix, tack Obizzz med tre 'z' :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

KeyCat

ft kan du dra en kort sammanfattning om vad SEOW är? Förstår att det är nån slags kampanj verktyg men vad har SEOW som inte DCG har? För lat för att läsa igenom all doc ;)

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

ft

När du kommer in i SEOW som en commander via det webbaserade gränssnittet så ser du en karta över sektorn. Du kan välja att gå ner i undersektorer, enskilda städer eller att ha en överblick över hela sektorn. På kartan är dina enheter utplacerade. Det är konvojer som rör sig längs vägarna, luftvärn, stridande förband, frontlinjer och, så klart, dina divisioner på flygfälten.

Om du har dynamisk recce på så ser du endast de fiendeförband som du har observerat, givetvis med en viss fördröjning eftersom rapporterna måste hinna fram.

För att planera ett uppdrag klickar du på ââ,¬ÂCreate newââ,¬Â. Du väljer sedan förband, antal flygplan att skicka och loadout. Färdplanen skapas som vanligt genom att klicka på kartan, minus de värsta olägenheterna i FMB. Gör du en brytpunkt till ground attack så får du välja bland de mål som finns inom en radie kring brytpunkten eller att göra det till ââ,¬Âlocal searchââ,¬Â, i vilket fall de kommer att attackera de mål som finns i närheten av brytpunkten.

Du får sedan välja om du vill ha eskort med. Vilken division, hur många flygplan, hela vägen eller bara mellan vissa brytpunkter. Toksmidigt. Upprepa för alla inblandade förband.

En mission skapas för varje hel timme. Du kan schemalägga uppdrag för så långt fram i tiden du finner lämpligt. Ta bara hänsyn till att det skall finnas soppa till alla (ännu ej implementerat) och  att flygplanen skall hinna vändas. Du kan även ombasera både förband och eskort som du finner lämpligt.

Detta görs av en eller flera commanders för bägge sidorna. SEOW sätter sedan ihop alla de planerade uppdragen till en coop missionfil, färdig att använda. Förstörda objekt förblir förstörda mellan uppdragen och du kan alltså t ex bomba broar för att ställa till elände i försörjningsleden. Fabriker kan producera saker och är värdefulla mål. Du har skydd för ett visst antal flygplan på varje bas (som kan förstöras), och du har inte oändligt med flygplan.

Landskapet är som sagt populerat. Du hittar konvojer, luftvärn m m runtom. Detta styrs idag via mission templates, kommer förmodligen att bli automatiserat så småningom.

Tro mig. Tokhäftigt. Och väldigt lättarbetat vad gäller onlinekrig. Jag säger till när jag fått en server att fungera felfritt så får vi ta en kväll och leka av oss! Pax röd... :D

Mvh,
 /Fredrik

Stercus accidit
---

Mikke_EAF331

Äntligen en bra förklaring till vad det SEOW, jag har läst om det förrut, men inte haft tid att kolla upp det tidigare. :)

Låter klart intressant.
Mikke_EAF331, C.O. EAF

Obizzz

låter väldigt intressant, särskilt att det är populerat, har alltid tyckt det var lite dött.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

ft

Mikke,
säger till borta på EAF också när jag har något värt att leka med!

Stercus accidit
---

Jotte

Låter riktig intressant. :)

Fråga; Kan man spela mot datorn, dvs att ena sidan styrs av datorn medans alla spelar flyger coop på samma sida?