News:

No significant change

Main Menu

Fisande fiskar och ryska/nato ubåtar

Started by Mr Jim, October 02, 2004, 13:57:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Mr Jim

\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

simon

Fisande fiskar som ger utslag på metalldetektorer?

Obizzz

Tror nog att det fanns en och annan ubåt också :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

SledgeHammer

Mvh  - Stefan -

SledgeHammer

Träffas vi över en öl nångång kan jag berätta lite mer om dessa tåliga minkar... ;)
Mvh  - Stefan -

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mr Jim

QuoteOriginally posted by Horizon

Det är denna boken du menar BEQ?

http://www.bokus.com/cgi-bin/more_book_info.cgi?ISBN=9113010387&pt=search_result

Har lagt den i min "önskelista" på Bokus. Verkar riktigt bra.

Verkar intressant, många amerikaner vet ju inte ens om att CIA förfalskade information i i princip under hela 80-talet för att få sovjet att verka mer mäktigt för att rättfärdiga den otroliga politiken Reagan förde och då specifikt för försvarsbudgeten.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Phlerp

Det är en sak som jag inte får ihop med det här, och eftersom jag inte läst boken så borde jag kanske inte uttala mig. Jag köper inte direkt teorier om att alla kränkningar skulle varit minkar och fisande fiskar, men.... Om kränkningarna var amerikanska ubåtar som inte bara lyckades ta sig ganska långt in i den svenska skärgården, utan dessutom lyckades undkomma all bekämpning. Hur kommer det sig då att de nu vill hyra en svensk ubåt med besättning för att de själva saknar kompetens och materiel för att navigera i grunda vatten? Eller har jag missförstått något?

En intressant parallel mellan Hårsfjärden och flyg är "spökgflygplanen" som kränkte vårt norra luftrum på 30-talet. De lär ju iaf INTE varit amerikanska