News:

No significant change

Main Menu

Ville bara säga...

Started by Rivvern_, September 21, 2004, 10:27:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern_

IMORN FÅR JAG TILLBAKA MITT KÖRKORT!!!!!!!!!!

:p :) :D :) :D :p :D :) :p

BTW: Kan inte nån admin fixa mer smajlisar? Det är ett dåligt sortiment...

griffin

Grattis! Framgår det nånstans varför du får tillbaka i över huvud taget? Somliga av oss har inte erfarenheten av sådan. Än. :D
snappahead

Rivvern_

Jag får tillbaka det för länstyrelsen drog in det för mig i 4 månader (6 från början) för jag sket i att skrapa rutorna en vinterdag i januari. Vårdslöshet i trafik, 4000kr i böter.

Där ser ni vart fan svenska samhället är på väg!!

(Är lastbilschaffis)

griffin

Det var det överjävligaste. Böter är väl en sak (4000!!!) men indraget? Lite hårt, men jag vet inte vad nivåerna är för lastbilar.

En polare åkte dit på att han inte tagit bort snö/skit från nummerplåt. De körde en drive på det.

Nåja, det är visserligen så att alla dessa kontroller/regler finns av en anledning och det tycker jag är bra. Men det känns onekligen lite felfördelat på straffronten...

Vad jag tycker är mest anmärkningsvärt är brottsrubriceringen. Det var väl knappast Vårdslöshet i trafik när min polare åkte dit på nummerskylten... fast där handlar det ju om att polisen inte kan identifiera fordonet, påverkar ju inte säkerheten direkt. Om man kör för fort är väl det inte vårdslöshet först och främst, finns väl egen rubricering för det.

Jaja... tycker det där lät lite väl hårt.
snappahead

Horizon

Tja, skulle jag se en lastbil som var ute och körde med frost på rutorna skulle iaf jag skaka på huvudet... ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

Antagligen jag med, men jag syftade på hur svårbegripligt det kan vara med olika bötesbelopp och brottsrubriceringar och hur fel jag tycker det blir ibland.
snappahead

Horizon

Ja, och jag syftade bara på vad som skulle hända om jag mötte galningen RedRiver ute på vägarna i min lilla Fiat Uno. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

Haha. Goliat och jätten! Den senare med ögonbindel! :D
snappahead