News:

No significant change

Main Menu

Collin Powell - en rimlig karl

Started by Mr Jim, September 16, 2004, 14:06:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr Jim

http://www.therant.info/archive/002329.html#002329

Ovanstående har även rapporterats i svenska medier och europeiska. Ganska roligt, har skrivit ett arbete om Powell, verkar rimlig.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Jotte

För mig såg det ut som om Powell var allt annat än övertygad när han levererade de sk bevisen för WMD i säkerhetsrådet. Även vid ett flertal andra tillfällen har det synts att han fått vara ansikte för saker han definitivt själv inte hållit med om.

En liten reflektion över statsöverhuvudalternativens utseende:
Bush - Nyfrälst schimpans
Kerry - Katolsk skosula (USA's svar på Ingvar Carlsson...)
:p

Det som skrämmer mig mest egentligen är det som omnämns i denna artikeln:
USA, religon och politik

edit: troll i tangentbordet....

Horizon

Minns att någon kännare från Militärhögskolan var gäst i SVT's morgonprogram när Bush hade fällt ett uttalande om att han kände Guds välsignelse kring ett eventuellt krig mot Afhanistan och Irak. Hans kommentar var typ "...när en man med så mkt makt och vapen börjar prata om Gud, bör man hålla handen på pistolen..." :-/
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mr Jim

Oppositionen i USA kallar Powell för den enögde i de blindas rike. Skulle vilja lite kontroversiellt påstå att han borde försöka sig på presidentposten i framtiden, det vore ganska maffigt, han skulle nog inte bli vald men det skulle skaka om det annars så tråkigt stabila USA (Som BEQ skrev, Republikaner och demokrater är samma sak i princip, bara ledarna som skiljer sig)...det var väl Carter som var den sista som försökte köra lite eget race sen har det väl egentligen varit samma sak, iofs måste vara ett helvete att ta över efter Bush, ehh fred? Nån? Snälla?
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com