News:

No significant change

Main Menu

nästa lan ?

Started by Bjoernen, August 31, 2004, 17:35:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

griffin

snappahead

RedOne/ zalzam

#113
Teknik, teknikââ,¬Â¦ jaja det lämnar jag med varm hand över till dem som är väl insatta i ämnet. :p
Jag har bara ett krav, och det är att de ââ,¬Âkunnigaââ,¬Â har kommit överens till 05-01-06. :-OO
Det får inte bli några krockar.
Det finns som vanligt ett begränsat antal 17ââ,¬Â monitors att låna på plats.
Kan vi göra som så att,
deBug blir teknikansvarig innan LAN:et?  OK
Doc svarar för IL2 FB/PF?  OK
Ctrl tar du FALCON?  OK med BAX
Vem tar OPF/ LOMAC?
Är det OK för alla?
:-OO
------------------------

Lasse Sandberg

ctrl

Jag ser till att det finns en lättinstallerbar Falconstandard till LAN:et... Om ca 4 veckor hoppas jag kunna säga att det är SP4.2BMS som standarden baseras på vilket glr att alla intresserade kan göra mission.

Om jag gör tre missions hur många gör Bax, Maverix? Någon annan?
Control
87th Stray Dogs VFW


granQ

Så det blir av?

Läste mycke om folk som kan fixa saker till lanet men inte mycke om någon som fixar LAN:et så att säga.

http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

RedOne/ zalzam

Litar på dig ctrl    aveende install och miss :p

@ granQ klart att vi fixar ett LAN i Halmstad :)
Vi börjar få en viss vana;)
------------------------

Lasse Sandberg

Bax

Ja du kan va lugn granQ, Halmstad grabbarna har lååååång rutin nu och lokalvårdarna börjar få hjärt- och kärlsjukdomar av alla tårtor vi levererat :D

Ctrl: vi kan väl köra nått gemensamt, några missions med röd tråd samt lite utbildning kanske ?
Antar att stora missions med gemensam objectivs är roligast typ riverrun o ironfist.

mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


deBug

QuoteOriginally posted by RedOne


            Teknik, teknikââ,¬Â¦ jaja det lämnar jag med varm hand över till dem som är väl insatta i ämnet. :p
Jag har bara ett krav, och det är att de ââ,¬Âkunnigaââ,¬Â har kommit överens till 05-01-06. :-OO
Det får inte bli några krockar.
Det finns som vanligt ett begränsat antal 17ââ,¬Â monitors att låna på plats.
Kan vi göra som så att,
deBug blir teknikansvarig innan LAN:et?
Doc svarar för IL2 FB/PF?
Ctrl tar du FALCON?
Vem tar OPF/ LOMAC?
Är det OK för alla?
:-OO

Jag tar gärna teknikansvaret Lasse.
Jag kommer att ha en server med (kanske två om det går att ordna)
Kan ordna switchar och kablar också om det behövs (sist fanns det på plats, skall jag ??)
Servern kommer att ha LOMAC, OFP och Teamspeak förinstallerat men kan även användas för annat som installeras på plats.
Den kommer även att ha OFP NOSIG filer och LOMAC patchar med beskrivningar hur man installerar att tanka ner från en websida.

Vad det gäller OFP så har jag och KeyCat snickrat två helger i rad och är snart färdiga med två nya uppdrag.
Båda uppdragen använder NOSIG paketet och är gjorda för 10-16 spelare i co-op.

Jim- jag kanske kan ta med en 3.0 GHz bärbar med rätt bra 3D grafik om du skulle behöva dator. Den har 15" Widescreen så den är rätt OK för att vara en bärbar.

Jotte- härligt att höra att du kunde komma loss.

Doc- Du kan köra in FB på servern jag har med mig, PM:a mig om du vill lägga in FB innan lanet via Internet.


//de Bug  

griffin

Jag kan erbjuda en router med trådlös kapacitet om det skulle behövas (förutom att den funkar med vanliga sladdar med). Säg till om den behövs.

Jens
snappahead