bas/säkstril ammunitionsröjar soldat

Started by Bjoernen, August 30, 2004, 22:09:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bjoernen

har precis gjort min mönstring fick första handls val. som amm röj i boden 10 månader
och andra hand bas/säkstril på f21 luleå.

någobn som vet va fan dom sysslar med ?:p
Kort lätt attack spade !

Shar

Amröj:
Du utbildas för att i krig tjänstgöra som soldat i en ammunitionsröjningsgrupp bestående av åtta till tolv soldater. Förbandets huvuduppgift är att i krig hjälpa såväl det civila samhället som militära förband med röjning av oexploderad ammunition - så kallade blindgångare - och minor.

Bas/Strilsäkman:
Du utbildas för att i krig kunna tjänstgöra inom flygvapnet i antingen en basbataljon eller i en stridsledningsbataljon. För att verksamheten ska kunna pågå utan att störas av fientliga angrepp behövs förband som skyddar flygbaserna och stridsledningsanläggningarna Flygbas/Strilsäkerhetsplutonerna är sådana förband och i dessa ingår bas/strilsäkmän.

Lumpen.nu, en händig sida.

Förövrigt anser jag då att du skulle sökt Amfibiesoldat. Framförallt då Amfibieskytte. Ännu bättre Ksp58 skytt inom Amfskytte. Go'are blir det int. :D

Slut. Frågor? FRAMÅT!  :p
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.


Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

bALoO

Quote"hoppa bock öööööver varandra"
"ta längreeeeeeee steeeeg oftare"

Med en riktig göteborgsdialekt... det var lumpen det

Ja, ett litet tag var det så. Sen kom den mysiga tiden med sömn i varm båt istället för tält. Passade även på att göra lite utflykter när tillfälle gavs. Som här där jag tittar upp ur luckan. Har för mig att det är vid ngn av Bergs slussar men skall inte säga ngt säkert. Finns ju en och annan i kanalen.
Om man tycker att jag hade det bra så skall man försöka få Fluff att berätta lite om sina erfarenheter från militären.


Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Lupson

Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Magnus

Om jag var du skulle jag satsa på Bassäk F21. Roligare, intressantare och hårdare utbildning som ger dig mer att ha i bagaget efteråt.

Bjoernen

nehh som amm röj får jag spräng tjänst. det civila merit värdet =)sen kan man ju alltid Ã,¨ka till kosovo o rensa minor. o tjäna lite extra
Kort lätt attack spade !