News:

No significant change

Main Menu

Kaffe e gott!

Started by griffin, August 25, 2004, 09:46:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

Men detta kaffe, som ni kanske hört talas om, marknadsförs på det mest underbara sätt. Spana in den animerade giffen :) Säljande så säg?

http://www.ravensbrew.com/NewFiles/kopiluwak.html

edit: surfade runt lite, och förutom att vara fenor på marknadsföring är de ena hejare på hemsidesnickeri! Fan, såna där sidor var det 10 år sen man såg! Ja jädrar. Och såg ni priset på kaffet? Tror jag plockar mig några harpluttar i lokala skogsbrynet och spetsar kaffet med hellre ;)
snappahead

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

bALoO

Finns ett café här i stan (Göteborg) där de serverar denna typ av kaffe. Café Blue Mountain är det om jag inte missminner mig.
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

griffin

Åfan, vore kul att testa. En kopp kostar säkert mer än min månadslön :D

Jag har hört talas om kaffet tidigare, kunde bara inte låta bli att fascineras av deras starka grafiska internetprofil. :p
snappahead

Mikke_EAF331

Mikke_EAF331, C.O. EAF

SledgeHammer

Klart att det gör. Det är ju en äcklig uppslammning av söndermalda sönderbrända skitbönor... =)
Mvh  - Stefan -


Horizon

Ja fy faen för kaffe alltså... kan inte få in i skallen hur folk kan sitta och dricka det med ett leende på läpparna. Själv hamnar man i koma efter att ha konvulserat på golvet i femton minuter... :-o
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

Vaffalls? Här tittar man bort några timmar och så kapas denna tråd av oupplysta kaffemotståndare! Skam och vanära! Svaga människor som inte tål kaffe! :D

Kaffe är en gudadryck som så många andra goda drycker är precis vad man gör den till. Det kan bli precis hur äckligt man vill göra det, men också precis så gott som något uppvärmt och drickbart kan bli på denna jord. Kom inte här och snacka! :-I  Uppslammning... skit... tss... *

Och ni som nu avskyr kaffe på detta vis måste väl ändå uppskatta att höra om de galningar som inte nöjer sig med detta ökända filtrat utan de betalar gärna 1000 dollar kilot för det med?!..  Detta efter att det passerat matsmältningen på nåt skumt djur i djungeln som nån annan galning tjänar pengar på genom att plocka upp djurets skit. Det är ju underbart! :p

Och låt mig le åt mitt kaffe, eller kanske lerjag för jag vet att det finns människor som inte har ynnesten att kunna njuta av den goda drycken, vad vet ni. Men det är min njutning så lämna den ifred! Vad dricker ni själva förresten? Choklad? Te? Olika naturprodukter, samma princip!

Seröst, jag må vara en tung koffeinist, men jag älskar mitt kaffe med! Det gör jag, men om jag skulle betala för en kopp av ovan nämda, vettefan. Där går väl gränsen...

Hehe, Horizon, jag får samma reaktion om jag *inte* dricker kaffe, minst 3 koppar om dan. :D :D
snappahead