News:

No significant change

Main Menu

Operation Flashpoint 2

Started by Jotte, August 06, 2004, 17:25:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jotte


KeyCat

#1
Då behöver man inte stressa med att uppgradera ;)

Vet att en del säkert kommer att bli besvikna men för egen del var jag ganska säker på att de inte skulle klara Q2 2005 och dessutom har nuvarande OFP som bekant massor med liv kvar i sig...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Dubble0zero

Hmm, jaja... lite synd på ett sätt, men samtidigt så håller OFP fortfarande bra...
...000... =)

Jotte

#3
Som du säger KC, inte oväntat och jag bryr mig heller inte speciellt mkt. Kidzen kommer säkert skrika och svära men OFP 1 har ju massor av liv kvar i sig. :)

S_Z

Ser mig inte som en ââ,¬ÂKidzââ,¬Â direkt men jag måste ändå svära liteââ,¬Â¦FAN. :) Jag är väldigt besviken på den här nyheten. Inte för att jag trodde de skulle hinna klart till början av 2005 men nu snackar vi ett års fördröjning och förmodligen ändå mer. Skulle bra gärna vilja veta vad som är orsaken. Jag har onda aningar om att det är Xbox:en som förstör för oss PC användare igen.

Jag håller med er att OFP1 har liv kvar men jag har svårt att se OFP kommuncityn att överleva 2 år till tyvärrââ,¬Â¦ De vore trevligt om BIS kunde blåsa lite mer liv i det genom att släppa en add-on som inkluderar förbättringar från VBS1 som ordentligt fungerande collision detection/response t ex.

Shar

Det ryktas rätt starkt om att OFP 1.5 ska släppas. Dvs "interim" mellan OFP1 och OFP2.
Tänkt att det skall släppas som ett addonpack, motsv Resistance då. Skall ingå flera nya saker, blandannat "join-in-progress" samt andra saker som introducerats på Xbox versionen. Även ny kampanj motsv.

Känns som detta är till för att hålla liv i communityn tills OFP2 anländer?

Jag klagar iaf inte. :D
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.


KeyCat

#6
QuoteOriginally posted by S_Z
Jag har onda aningar om att det är Xbox:en som förstör för oss PC användare igen.

Tror precis som du att Xbox versionen är en av orsaken men troligtvis inte hela.

Quote
Jag håller med er att OFP1 har liv kvar men jag har svårt att se OFP kommuncityn att överleva 2 år till tyvärrââ,¬Â¦

Sant, att OFP 1 skall hålla intresset upp för majoriteten i ytterligare 2 år enbart med 3:e parts addon blir nog svårt. Vi får hoppas att det ligger något i ryktena om ytterligare en expansion typ Resistance (som la till en hel del förbättringar i OFP motorn) men tills det är bekräftat från BIS/CM behandlar jag det enbart som "lösa rykten".

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Shar

Om två år kanske ditt script funkar helt felfritt på alla sorters maskiner, KeyCat. :D :p
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.