News:

No significant change

Main Menu

Onlineberättelse

Started by Lupson, July 18, 2004, 19:08:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Lupson

I veckan flög BEQ, Horizon och Lupson ett coop-uppdrag som BEQ tillverkat. Nu när jag fått "ordning" på trackfunktionen har jag gjort en liten story av det hela med lite bilder.

Uppdraget var att slå mot en hamn där det enligt ryktet låg två stycken Ukrainska Kiloubåtar för bunkring. Dessa två ultratysta ubåtar utgör ett formidabelt hot mot alla sjöstridskrafter i området och att neutralisera dem är nästintill ett måste innan 6th Carrier Fleet kan löpa in genom Bosporen.

En multinationell insatsstyrka hade utsetts att utföra detta svåra uppdrag mot den enligt satellitfoton välförsvarade område. Minst en fast SAM-site samt ett flertal rörliga Triple-A fordon hade bekräftats i målområdet.

Dessutom hade spaningen visat att Ukrainarna dagligen omgrupperade sina styrkor efter varje satellitpass, väl medvetna om deras känslighet mot kryssningsmissiler som förbekämpningsform.

Strikeelementet bestod av 2 st A-10 (BEQ, Lupson) samt SEAD, 2 st tyska F4E. Vidare fanns jakteskort i form av Franska Mirage2000, Amerikanska F-15 (Horizon) och Belgiska F-16.

Vår E2 Hawkeye varnade oss då vi var ca 200 km från målet: Flera fientliga flygmaskiner "scramblar". Ukrainarna var väl förberedda.

BEQ och Lupson i formation.

Våra F-16, F-15 och Mirage tar sig an ett antal rotar MiG-29, Su-27 och MiG-23. Horizon får ganska tidigt en robot i baken och tvingas skjuta ut sig. I övrigt tar respektive jaktelement ut varandra ganska bra - de flesta eskortplanen på båda sidor skjuts ned, förutom en F-15 och en SU-27 som ligger och kurvar mitt i A-10 rotens inflygningsbana. Båda två är Winchester och försöker komma i läge för skott med akan.

Su-27:an väljer, kanske lite underligt, att ge sig på BEQ:s A-10 istället. A-10 må inte vara något vidare mot annat luftflyg, men läget är "low and slow" och A-10 är trots allt bestyckad med 2 st AIM-9.

Su-27 lägger sig i häcken på BEQ...

..och skjuter med akan.

Lupson jobbar frenetiskt för att få stabil ton med sin AIM-9.

Träff! BEQ:s vänstra motor skadas......men sekunden därpå når Lupsons AIM-9 sitt mål.

BEQ och Lupson går vidare mot mål. All eskort är Winchester eller har skjutis ned - således: Ingen SEAD. I normala fall borde vi i detta läge avbrutit, men målen måste bekämpas - om några timmar kan ubåtarna vara till sjöss.

Vi stävar vidare mot målet. BEQ:s A-10 flyger förvånansvärt bra på en motor.

Vi närmar oss land och som på beställning lyser våra RWR:r upp som julgranar av alla SAM-radars och Shilkas. SEAD-flighten blev nedskjuten i tidigare läge. BEQ tar ned roten på lägsta höjd och sätter på autosläpp av motmedel.

Dessvärre får fi SAM iväg flera skott, detta är MYCKET nära att träffa BEQ.

Till slut är vi såpass nära att vi har terrängmask mot SAMs, dessvärre är inloppet vaktat av två fordon. Shilkas!

BEQ låser upp och bekämpar med AGM-65.

Här har den besättningen kort tid kvar...

..trodde vi! Mavericken bommar i sista sekund.

Nu är vi så nära att vi varken kan avbryta eller ombekämpa Shilkorna.

Bägge Shilkorna börjar mata på mot oss, de får in träffar på båda planen, men just nu håller A-10:ans tuffa konstruktion vad den lovar.

Nästan där..

Pang! En 23mm granat slår med fatala konskevenser in i BEQ:s A-10a. Samtidigt släpper Lupson två st Mk-84 mot Ubåtarna.

BEQ skjuter ut sig...ingen vet ifall han klarade sig eller inte - han har ännu inte visats upp i Ukrainsk TV som en "imperialist aggressor" i varje fall..

Precis innan nedslag.

PANG!!  2 ton bomber ger en rätt mysig smäll.

Samtidigt som BEQ skjuter ut sig i ett prekärt läge förvandlas den ena ubåten till skrot av två Mk-84! Den andre tar så mycket stryk av splitter och chockvåg att den kommer ta månader att reparera.

BEQ:s maskin slår i vattnet, Lupson tar lite höjd, men får direkt SAM-varningar på sig. Lupson beslutar sig för att disengaga österut.

SKIT! Ytterligare ett Shilkapar var grupperat i området - precis vid Lupsons egressväg.

Ned på lägsta höjd bakom byggnaderna. Under några sekunder har Lupson skyl....

...som snart försvinner.

Luppe hamnar i Shilkornas dödliga skottfält.

Pang pang pang! Hydrualik, roder, system. Planet blir svårt skadat. Det flyger fortfarande framåt, men roderkontrollerna är i stort sett borta.

Inget annat val än att skjuta ut sig.

Tripp trapp trull...fallskärmspatrull!!

Okej - vi förlorade alla flygplan utom ett tror jag, men vi löste ju uppgiften. Vad säger man? Pyrrhusseger? :)

-----------------------------------------------------------------------------------
Så här spännande kan det vara att flyga LOMAC online i coop med oss i Nosig! Häng med Ni också!

Obizzz: Om du läser detta - jag skulle ju kunna jobba vidare lite på texten, sen kanske man kan lägga upp detta på hemsidan?

(Alla skärmdumpar är tagna i 1024*768, de flesta inställningar i LOMAC är på medium tror jag. 4x FSAA och 4x AF är påslaget i drivrutinen)
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

BEQ

Jäklar vad snygga screenshots - speciellt den där jag trycker iväg Mavericken! Sen är det ju inte utan att man undrar vad det är för backtagningsförmåga på en ZSU-23-4? Jag såg ett screenshot häromdagen där en byggnad med två SA-14 killar på taket hade hamnat i en backe. Även ett antal träd stod i backen. Jag skulle tippa på att lutningen var ca 50 gr. Föga förvånand växte träden 90 gr mot terrängen och soldaterna klarade också att hålla 50 gr slagsida medan de målföljde med sina SA-14. :)

BEQ

Du skulle ju prompt flyga IL-2 den kvällen.... "Jaså, IL-2 - Hej DÅ! :D ;)

Horizon

QuoteOriginally posted by BEQ
 Du skulle ju prompt flyga IL-2 den kvällen.... "Jaså, IL-2 - Hej DÅ! :D ;)

Precis, och så var ju LockOn rena skiten... eller? :D

Kom med oss i nästa försök på BEQ's ultrasvåra (ehh :) ) ubåtsuppdrag. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Jotte

Hmmm verkar som om man/någon får göra ett Flashpoint uppdrag så vi får hem A-10 förarna BEQ och Lupson. :D

Sånna här screenshotstorys ger mig verkligen lust att lära sig LOMAC. Jag får ta och lära mig landa innan jag tar en tur med er... fast iofs verkar det vara överflödigt ... :p :D

Härliga screenshots Luppe!

Phlerp

Var får man billigast, enklast och snabbast tag på Lo-mac någonstans? Är lite sugen även om plånboken är tunn.

deBug

Supresnygga screenshots Lupson!
//deBug

BEQ

299 kr på Åhléns tror jag.

Billigast blir det väl via DC? ;)