News:

No significant change

Main Menu

Horizonten under kniven! :)

Started by Horizon, July 09, 2004, 16:43:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ctrl

Jag var hos flygläkaren igår... för min 1:a gångs klass ett... Tyvärr var jag för förkyld för att få köra arbetsEKG som de tydligen tycker att jag skall göra så jag måste dit på måndag igen för en liten cykeltur...

Intressant undersökning med massa skojjiga syntest, jag har lite högt blodtryck men inom gränserna samt att jag är lite lönnfet :-/ .... I övrigt verkar allt bra (om nu inte arbetsEKG säger något annat) Men om jag tvingas göra någon liknande undersökning igen så vill jag ha en kvinnlig läkare, det är inte trevligt när en annan man fingrar på ens pung :(
Control
87th Stray Dogs VFW

ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Andreas

Åter i verkligheten.

Min operation genomfördes igår med gott resultat. Nu är det högra ögat uppe i 1,2 mot tidigare ca 1,0. Dock är det fortfarande svullet vilket försämrar resultatet lite grann.

Efter den förra operationen gick det högra ögat från 0,8 till ca 1,0 under en sexmånadersperiod. Det vänstra la sig på 1,5 direkt.

/ Hawkeye
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Mupp

Skönt att det gick bra då! Hur många gånger är det tänkt att du ska hålla på sådär egentligen? När är du nöjd? Siktar du på lika på båda eller ska det vara lite olika? Jag vill minnas att min optiker sagt till mig att "vanligt" folk har olika bra syn på ögonen, det är alltid ett av dom som bestämmer, men jag vet inte vilken storleksordning skillnaden ligger på. Och jag har glömt hur pass långt ner på själva tavlan jag kan läsa, hur bra eller dåligt är 1.5 och 1.2?

/ Radar

Horizon

Skönt att det gick bra Andreas. Ögat är nog ett av de ställen på kroppen som jag skulle vänta längst med att operera. Drabbas lätt av tankar som "tänk om han slinter..." och sånt. Lycka till med synen! :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Andreas

1,0 är "normalsyn", under 1 ser du dålig och över 1 ser du bättre.

Eftersom det skillnaden mellan mina ögon var 0,5 så upplevdes det jag såg med det högra ögat som lite suddigt. Nu är skillnaden mindre och det upplevs som en stor skillnad.

Vid den första operationen så användes något motorinstrument för att skära upp fliken på hornhinnan. Sedan dess har den läkt ihop, nästan. De översta cellagren iaf...
Vid den här operationen som använde man ett fint, spetsigt instrument för att lyfta fliken och sedan påbörja laserbehandlingen.

Känslan av att dom lyfter på fliken är sjukt märklig... Inte obehaglig, men nästan... ;) :D :-OO
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Andreas

Jag glömde säga tack!

Angående siffrorna för de som inte vet.
1,0; 1,2 osv är ju de siffror du ser vid sidan av bokstavstavlan med "KCDV" och liknande.
0,8 är gränsen för att få köra bil om inte mitt minne sviker mig.
Jag hade sämre än 0,1 innan operationen...

Jag är nöjd! Synen upplevs som väldigt bra och jag har inga fler operationer inplanerade. Varje ingrepp är en risk och dom lämnar inga garantier. Men det får räcka för min del nu.

ctrl

Låter lysande Andreas!

Jag har för mig att på den vanliga tavlan med en kolumn så är nedersta raden 1.3. På tavlan med två kolumner så är nedersta raden 1.5. (Jag hade 1.3 och 1.3)

Idag på lunchen var jag och tog arbetsEKG... gick bra även om kurvorna tydligen har nått som är lite skumt. Därefter tog jag nya röntkenplåtar på hjärta/lungor iga problem. Sen snackade jag med hjärtläkaren som lyssnade än mer... han ville se mer så då fick jag köra ultraljud. Att se hjärtat live i genomskärning var väl bara skumt... men sen när man lyssnade på det, trodde jag att det var kört... tänkte att det där som lät som en krånglande diskmaskin inte kan vara normalt... men det var det tydligen för efter att ha sett det så var han nöjd.

Så till sist och många tusenlappar fattigare så kommer jag snart att få en klass 1 medical :D:D:D
Control
87th Stray Dogs VFW