News:

No significant change

Main Menu

Horizonten under kniven! :)

Started by Horizon, July 09, 2004, 16:43:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andreas

Innan operationen hade jag sämre än 0,1 på båda ögonen.
Efter operationen när svullnaden lagt sig, hade jag fått 1,5 på vänster öga, och ca 1,0 på det högra.

P.g.a. skillnaden mellan ögonen så upplevs det lite suddigt på det högra. Det är det dom ska korrigera.

Förhoppningsvis blir det annan flygning snart...
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Mupp

Åhå, där ser man. Bäst att grannarna har gardinerna fördragna med andra ord.
QuoteOriginally posted by Fusk-Andreas
Förhoppningsvis blir det annan flygning snart...
Usch!

För övrigt så saknar jag bilderna i denna tråd, jag borde plugga till tenta så jag är redan lite spysjuk, det gör nog inget om det blir lite värre.

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Andreas

Horizon, jag satt precis och åt när fick upp dina köttbilder... :D

Vad visar dom för nåt?
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Horizon

Det vita som han lirkar ut är biceps femorissenan på utsidan av höger knä. Den hör ihop med en av musklerna på baksidan av låret. I nederkant fäster den i vadbenet (fibula). Det röda är en liten muskel (som på mig var ovanligt stor sa kirurgen). Det gula är fettceller. Min sena var lite skadad efter att jag kört enduro med ett knäskydd som satt och skavde. Yttrade sig som smärta vid idrottsaktiviteter, framför allt vid löpning. Kirurgen tog bort 1/3 av senan och idag är jag helt återställd sånär som på ett löparknä som jävlas med mig. Det intressanta i historian är att jag antagligen hade både löparknä och skadan på senan samtidigt. Därför var det svårt att hitta källan till mina smärtor vid löpning. Ja ja, one down, one to go... :D

Lite info om löparknä om ni känner er vetgiriga:

http://www.sct.nu/traning/tips/itb/itbartikel.htm
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mupp

QuoteOriginally posted by Horizon
...
(som på mig var ovanligt stor sa kirurgen)
...

Det säger han till alla.

Andreas

Rivvern_