Extern vy i inspelade tracks!

Started by KeyCat, July 07, 2004, 18:34:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

BEQ

Det där tracket jag inte lyckades ändra med LOTU verkar vara helt korrupt. Det går inte ens att öppna i LOMAC(!) :-OO Tack för erbjudandet i alla fall.

Lupson

debug: Hmmm...jag var Client i det track jag spelade in. Alla vy-knappar, inkl. kartan är helt enkelt stendöda inne i mina tracks vad det verkar...

Ska pröva att göra en ny i singleplayer tror jag minsann...får se ifall det går bättre då.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

deBug

#10
QuoteOriginally posted by Lupson


            debug: Hmmm...jag var Client i det track jag spelade in. Alla vy-knappar, inkl. kartan är helt enkelt stendöda inne i mina tracks vad det verkar...

Ska pröva att göra en ny i singleplayer tror jag minsann...får se ifall det går bättre då.
Du kan inte skicka mig den tracks filen Lupson ?
Jag försöker förstå mer om vad det finns för inställningar i tracks filer och behöver ha filer med olika problem så jag kan reverse engineer:a dem och kanske lära mig mer.

//deBug



deBug

#11
QuoteOriginally posted by BEQ
            Det där tracket jag inte lyckades ändra med LOTU verkar vara helt korrupt. Det går inte ens att öppna i LOMAC(!) :-OO Tack för erbjudandet i alla fall.

Jupp, misstänkte att så var fallet. Men tänkte kolla det själv först innan jag sa något.
Vill ju inte säga till folk "inget fel på MITT program, måste vara fel på tracks filen som DU spelade in" :D :D


Bra att veta kan vara att när du öppnar en fil i LOTU så läser den in filen och kollar värdet på de olika inställningarna och updaterar UI:t med det.
Om den inte hittar någon inställning (tex ExternalViews="0") så disablar jag den inställningen i LOTU. Så om allt är utgråat så kan man misstänka att filen är kaputtski.

Lupson

Debug: Jag kan skicka den, fast den är på 7.6 mb packad så vi får kanske ta det via ICQ, MSN eller FTP. Förresten, jag lägger upp den här:

http://webb.informatik.gu.se/~s99luppe/f4/Missions.zip
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

deBug

#13
QuoteOriginally posted by Lupson
Jag går ut ur LOMAC, kör din util, bockar för allting och kör tracket igen. Nu har labels dykt upp, men jag är fortfarande helt låst till hur jag tittade under uppdraget
http://webb.informatik.gu.se/~s99luppe/f4/Missions.zip

Underligt.
Jag kunde se utvyer, karta etc.
Det enda som inte fungerade var att man inte såg fiende flyg på kartan.
Det verkar som det är väldigt induviduellt hurvida man kan se allt i ett track.
Här är lite screenshots från ert mission.


Lupson

Minst sagt underligt...och du kör den som en "Replay"?

Min install är 1.0+1.01+1.02. Spelet är original.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

BEQ

Snygga screenshots. Eskorten (AI) var helt jävla värdelös - förutom Horizon då, men han blev nerskjuten efter att ha fått 20 robotar mot sig. SEAD var också under alla kritik - eller hur Lupson? :)