News:

No significant change

Main Menu

Jag blir så TRÖTT!

Started by Horizon, July 04, 2004, 21:27:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Horizon

Bra tips! Skall undersökas och smakas på. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Åkäi... vad skall man ha körande och var skaffar man det?

Jag orkar fan inte hålla på och mäcka med sånt här, jag har inte tid! Men man måste visst... skall fantisera ihop något riktigt otäckt att utsätta kreatörerna för. :-(

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

F16_Filur

Lol... ft, jag drömde du befann dig i tingsrätten åtalad för nåt. Du hade fortfarande hjälmen på dig :D

Använd inte mer våld än nöden kräver nu... ;)

Mikke_EAF331

Jag har lite svårt att förstå hur ni lyckas få in så mycket skit i era datorer. Har legat uppkopplad hemma på fast lina sen -98 och på jobbet sen -95. Hemma helt utan antivirus eller brandvägg (med några få avbrott) och på jobbet bara med olika AV. Hitills aldrig fått ett enda virus på någon dator jag personligen använt... (Eh, räknar inte med Amigan som kryllade av virus utan att för den skull någonsin ha varit uppkopplad. :p)

Koppla aldrig in en opatchad dator på nätet, se till att hålla den uppdaterad, installera inte skit, kör aldrig filer du inte är 100 på vad det är, läs för h-vete alla windows frågerutor innan du klickar ok, och kör inga onödiga tjänster.

Visst, det skadar inte att ha antivirus och bradväggar (förutom att dom stjäl systemresurser), men risken finns att man känner sig säker bara för att man har det och börjar bete sig som ett pucko. "Äh, antiviruset har ju kollat den här filen jag fick med mailen, ser ju ut som det kommer från en tillförlitlig källa, jag testkör den..." :-OO

Nåja. :D
Mikke_EAF331, C.O. EAF

Mikke_EAF331

För övrigt känns nackskott som lämplig bestraffning för virustillverkare och spammare. :D
Mikke_EAF331, C.O. EAF

Horizon

QuoteOriginally posted by Mikke_EAF331

Jag har lite svårt att förstå hur ni lyckas få in så mycket skit i era datorer. Har legat uppkopplad hemma på fast lina sen -98 och på jobbet sen -95. Hemma helt utan antivirus eller brandvägg (med några få avbrott) och på jobbet bara med olika AV. Hitills aldrig fått ett enda virus på någon dator jag personligen använt... (Eh, räknar inte med Amigan som kryllade av virus utan att för den skull någonsin ha varit uppkopplad. :p)

Koppla aldrig in en opatchad dator på nätet, se till att hålla den uppdaterad, installera inte skit, kör aldrig filer du inte är 100 på vad det är, läs för h-vete alla windows frågerutor innan du klickar ok, och kör inga onödiga tjänster.

Visst, det skadar inte att ha antivirus och bradväggar (förutom att dom stjäl systemresurser), men risken finns att man känner sig säker bara för att man har det och börjar bete sig som ett pucko. "Äh, antiviruset har ju kollat den här filen jag fick med mailen, ser ju ut som det kommer från en tillförlitlig källa, jag testkör den..." :-OO

Nåja. :D

Du har bara haft simpel bondtur. Inget annat. Ska skratta gott när du skriver din första "hjälp-mig"-tråd här i forumet när du drabbats av något fanskap.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Obizzz

att köra utan virusskydd eller brandvägg är ju livsfarligt, oavsett om man uppdaterar windows eller ej :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Mikke_EAF331

Tur i 9 år, 24/7 drift? Nja, skulle inte tro det...

Därmed inte sagt att det inte kan hända, risken finns alltid, vi har haft andra datorer här på jobbet som fått virus, blivit hackade osv, men som sagt, aldrig den dator jag själv kör dagligen.
Mikke_EAF331, C.O. EAF