News:

No significant change

Main Menu

Trevlig sommar! :(

Started by griffin, June 24, 2004, 22:44:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

griffin

Tänkte bara önska en trevlig sommar till er alla!

Har varit borta från internet (tm)(c) i snart två veckor pga datorstrul (se separat tråd...) så detta är bara ett temporärt inhopp på en lånad dator. Vet inte när jag får liv i datorn heller så som det ser ut nu kan jag bli utan dator hela sommaren om det vill sig illa.

Vidare ser vi ut att bli utan inkomst tiden framöver både jag och frun så jag har inte ens råd att köpa ny kylpasta till burken vilket är det första och säkraste kortet på en presumtiv fix till datorn... men som sagt, det finns dessvärre mer akuta saker att fixa innan jag kan fokusera på att få liv i datorn, än mer leka med den... och är det nåt dyrare som är trasigt, ja då vettefan... hyra eller ny processor? :D

Så njut av sommaren och om inte annat frånvaron av mina inlägg på forumet så ses vi senare hoppas jag. :p

Och ja visst ja, inte för att jag tror att jag kommer ha råd, men om det börjar pratas om resa till flygshowen så ring gärna för jag vill åtminstone försöka komma med. Jag har bil så det går ju rent teoretiskt... och jag ta gärna last (ft :) ).... fast det är klart, jag är lika gärna passagerare om nån vill förbarma sig.

Nu skall jag fixa det jag lånade datorn till, sen blir det att förbereda firandet midsommaren (för det har inte hunnits med tidigare)...

Vi ses när vi ses!
mvh Jens
snappahead

Obizzz

Air Show 2004 skulle jag gissa på, kolla huvudsidan på nosig.se :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

griffin

Jepp, det suger svettig getpung ctrl. Nackelen med flotta saker är att de är dyra i underhåll vilket blir smärtsamt tydligt när man får ont om pengar... men förhoppningsvis löser ny kylpasta och lite kärlek alla problem :D

Och jepp igen Obizzz. Precis vad jag hade i åtanke. Väl mött där om det vill sig och som jag sa tidigare Obizzz, jag vill verkligen nappa på ditt förslag om grillning och övernattning med reservation för ekonomiskt haveri. Skicka PM eller nåt sånt, även om det kan vara någon veckas fördröjning i svaren :/

Nähäpp, glad midsommar och god natt! Sköt om er!
snappahead

Obizzz

#3
Köpte precis bil själv så det blir väl inte så mycket över till annat för mig heller :)



Audi S4 Avant -93
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Horizon

Griffin:\>> Hoppas att det ordnar sig med burken. Jag lider med dig. :-X

Obizzz:\>> Vrooom! :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

Fin bil!

Det verkar *inte* ordna sig med burken. Ny kylpasta, så 100% installation jag kan åstakomma. Allt sitter där det skall. Inget damm. Etc etc...

Tvärdött. Min gissning är att förra installationen blev "sabbad" av mitt ruckande på processorkylaren (se separat tråd under hårdvara) så att kylning först blev oregelbunden och sedan obefintlig med bränd CPU som resultat. Problemet är att så länge datorn "bara" startade om och kraschade stup i kvarten kunde jag aldrig notera några tempavvikelser att tala om då jag hade möjlighet att göra avläsning.

Det skulle iofs kunna vara glapp i sockeln, trasig processor av annan anledning eller nåt ytterligare jag inte tänkt på...

Problemet är att jag har ingen möjlighet att testa komponenterna för att se vad som är trasigt så kvar återstår att lämna in den och få den felsökt av nån med prylar för sånt. Jag har testat allt jag kan med de medel som står till buds och har enbart kvalificerade gissningar som resultat. Men med nuvarande ekonomi (som är påkrisnivå) så får inlämning vänta på obestämt tid. Vad som än är trasigt kostar det dessutom minst 2000:- att ersätta och de pengarna har jag i bästa fall om och i så fall när jag får skatteåterbärng.

Detta suger. Tittar in sporadiskt när jag får tag på en lånedator (vilket torde bli när jag måste betala räkningar)... sköt om er :D

Simma lugnt så länge. Nu skall jag deppa lite. :)
snappahead