Labels i multiplayer med 1.02?

Started by KeyCat, June 20, 2004, 08:49:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

deBug

#32
QuoteOriginally posted by TrakDah
deBug
1.02 är allt annat än fulhack!
:) Visst är 1.02 ett fulhack, fast ett KUL fulhack (kulhack ??) :D
Om du hade känt mig så hade du vetat att jag inte är nervärderande när jag kallar något för ett fulhack.
Jag kallar ofta våra egna patchar för fulhack (jag jobbar på ett mjukvaruföretag), inte för de är dåliga utan mer föra att vara självironisk.
Lite som att säga "tjena tjockis" till sin flickvän istället för "hej älskling"

Quote[
...Hade du haft det valet hade du kunna se vilken drivrutin som krashar, för det är det som händer: LO ber mer från ditt system än det kan leverera och så dör en vital komponent i WinXP, typ grafikkortsdrivaren e.dyl.
Du behöver inte försvara varenda bit i LOMAc TrakDah :)
Jag förstår att det är ett ett av dina hjärtebarn eftersom du bla. varit betatestare.
1.02 krashar min dator, det är helt OK! Det är min speldator och jag tar den smällen för att kunna spela ett sådant coolt spel som LOMAC.
No woories mate.
Att det skulle bero på att den stressar min dator tills den krashar stämmer inte.
Kracherna beror på mjukvarufel, med största sannolikhet ett eller flera pekarfel i koden.

Quote[
Men jag är glad att du gillar 1.02, för jag anser personlien att det är en enorm förbättring jmf 1.00-1.01!

Håller med till fullo!
Det är som en helt nytt spel.
Det är så jäkla kul att flyga nu så man längtar nästan hem från jobbet bara för att kunna spaka LOMAC på kvällen!

Vore kul att få spela online någon dag med NOSIG gänget.

Då kan du kan du få skjuta ner mig för att jag baktalar LOMAC.
" Var e den dj**la deBug, han skall minsann få en R73:a i häcken för varje gång han kallat 1.02:an för Fulhack!"  :D :D


KeyCat föresten, din tråd började ju med en fråga om friendly labels innan den urartade i allmänt postande :)
Jag har ju följt UBI forumet ett tag och inte dykt på någon info. om att labels skulle kunna vara anorlunda på friendly och enemy. Såvitt jag kommer ihåg så verkar det bara finnas två klasser av labels, mark eller flygande. Så jag antar att det inte går att fixa det du efterfrågar.
Tror att den bästa "work-around" är att skippa labels och låta friendly synas på kartan men inte fienden. Då kan man använda den för ID eller för hitta sin route kompis om han skulle råka flyga som mig (Vadå förlora mig ur sikte efter take off, bara för att jag gjorde en 90 graders stigning. Du får väll hänga på !!)


Se Ya!:)

deBug

QuoteOriginally posted by TrakDah

Angående LiftLine... Om du lär dig att använda miniHUD är LiftLine rent ut sagt förlegat gamalmodig dravel :)

Så här funkar miniHUD:
miniHUD är alltid placerad i rak linje mellan nosen på planet och det håll du tittar mot.
miniHUD är alltid orienterad horizontellt med planets vingar
miniHUD är längre ut mot kanterna ju längre bak du tittar

/TD

Tack för Infon TrackDah, jag hade missat hela poängen.
Jag tror att jag och KeyCat reagerade på samma sätt som många andra. "Va e de för skit, bort med den" utan att egentligen ha get den lite tid och prova den som du föreslår.
Skall träna lite med den och se om inte man kan lära sig nymodigheten.
Finns den i verkligheten på de ryska kärrorna ? I så fall MÅSTE man ju lära sig den :o)
Ryska kärror e så coola !
Jag vill ha en SU 27:A !!!! Någon som har en till salu ?

//deBug





TrakDah

#34
deB

miniHUD är endast med i LO pga att man i en sim tappar så mycket SA av att inte kunna vrida huvudet fritt, att man saknar perifert seende och att man inte känner med häcken vad man gör.

Den är således inte verklig, utan en "simifiering" för att göra flygingen mer intuitiv och därmed verklighetslik

Sen tror jag att du (och många andra) missförstår min inställning till LO. Jag försvarar den inte som hjärtebarn, men jag vill dela med mig av de erfarenheter (många) som tagits under flera års beta-testande av oss alla. Detta avseende krasher och andra skummigheter. Sen vill jag gärna försöka förstå vad som hände rpå din sida så att jag kan uppdatera min bild av hur LO beter sig så jag kan rapportera tillbaks till ED på ett relevant sätt.
Men LO är fetfullt med fel och svagheter. Jag flyger det själv g:a lite för jag är helt enkelt för irriterad på AI:t.
Sen är jag allergisk mot orättvis kritik, sån som oftast kommer från religiösa fanatiker :)

BEQ

vad menar du med att den inte möjliggör snabbkoll av attityd? Den visar ju pitch och roll. Saknar iofs yaw och ja, alpha, och där håller jag med dig. Mjä, fel: jag håller med dig i allt utom attityd, för jag förstår inte vad du saknar i den punkten :)

/TD

S_Z

#35
QuoteOriginally posted by TrakDah
Avseende AI:t: det är det område jag har störst klagomål personligen. Inte i själva dogfightandet o.dyl, utan i taktik.
Håller med. Det är något jag verkligen hoppas på att de lägger ner mer tid på ifall de planerar att göra en add-on. Jag hade hoppats på att några AI missar skulle ha rättats till i patchen så som att AI verkligen lyder order och attackera de mål de fått som ââ,¬Âprimary targetsââ,¬Â vilket de inte alltid gör nu. Carl sa att de skulle kolla upp det men förmodligen hann de inte göra någonting åt det vilket jag har full förståelse för.

Jag tycker annars att 1.02 patchen är riktigt bra med ett fåtal undantag som t ex att anti-radar missilerna för su-25 inte längre fungerar på rörande mål vilket jag tycker är en ganska stor sak. Hoppas jag verkligen ED kan ta och fixa till det med en liten patch.

Vad gäller ME så saknar jag verkligen någon slags trigger-funktion för det finns väl inte? (Har inte så jättestor erfarenhet av Lomacs ME än).

TrakDah

QuoteOriginally posted by BEQ
[...]Men, det är ju kul att köra LOMAC ändå. Det är som sagt inte så mycket kritik mot spelet.

Det vet jag väl! :D Bara att jag personligen gillar det "Quirky" med den ryska HUD:n, så jag var intresserad av mer exakt beskrivning av nån som "been there" :)

/TD

KeyCat

Tycker att det är bra att miniHUD'en finns som val för dem som vill köra med den men jag själv föredrar att köra utan. För mig skymmer den mer än den gör nytta och med mouseview på TQS-pinnen och genom att använda reflexerna i cockpitten så har jag ganska bra hum var jag tittar. Blir jag totalt bortvillad föredrar jag en "instant forward" vy som jag programmerat in på FLCS'en för att åter få rätsida på planet.

Som sagt bra att den finns för de som vill använda den men jag förstår inte logiken att göra den styrd av hosten i multiplayer? Dvs har hosten den påslagen får alla ha den påslagen??? Borde vara en valmöjlighet precis som tex mirrors på varje enskild klient :-/

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

#38
QuoteOriginally posted by deBug
Jag har ju följt UBI forumet ett tag och inte dykt på någon info. om att labels skulle kunna vara anorlunda på friendly och enemy. Såvitt jag kommer ihåg så verkar det bara finnas två klasser av labels, mark eller flygande. Så jag antar att det inte går att fixa det du efterfrågar.

Synd isåfall! Att kunna ha labels med callsign på  egna inom ~1000 m underlättar enormt vid co-op flygning eller team vs team. Hade önskat att de hade samma flexibilitet på labels som IL2FB har.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

TrakDah

#39
Jag tar upp denna förfrågan på Beta-wish-list

QuoteAbility to turn off and on labels independantly:
Friendly/Enemy
Air, Ground, Ships, SAMs

So you could fly with only labels for friendly Air, and no other. Or with only enemy SAMs labeled.

Any combo of the above.
(easily done with tick boxes)

/TD